šŸ¦‰PÅ«ce runā

Labā prakse informācijas tehnoloÄ£iju lietoÅ”anā Valmieras sākumskolāĀ 

MācÄ«bu gada noslēgums kārtējo reizi nācis ar apkopojumu par paveikto un vērtÄ«gu dalÄ«Å”anos pieredzē. Å oreiz pedagogi stāsta un ļoti daudz rāda, kā tiek lietotas tehnoloÄ£ijas stundās, audzināŔanas pasākumos, mācÄ«bu materiālu gatavoÅ”anā, sistematizÄ“Å”anā, saziņā un sadarbÄ«bā. Piemēru daudz, katrs interesants un vērā ņemams. Atziņa: izmantojot vienu un to paÅ”u lietotni vai programmu, katrs atrod citādu risinājumu, dažādÄ«bu, kas atbilst mācÄ«bu priekÅ”meta, skolotāja personÄ«bas, skolēnu un klases specifikai.

Pirms tiek dots starts IT pieredzei, mÅ«zikas skolotāja un koru vadÄ«tāja Larisa Stivriņa pamatoja un ļāva praktiski darboties, apgÅ«stot dažus vērtÄ«gus elpoÅ”anas vingrinājumus. Nevienam nav noslēpums, ka elpoÅ”ana ir ne tikai primāra dzÄ«vÄ«bas funkcija, bet elpas vingrinājumi stiprina organismu, attÄ«sta elpoÅ”anas sistēmu un ļauj normalizēties nervu sistēmas funkcijām.

Datorikas skolotājas Baiba Balode un Linda Vanaga demonstrēja visiem tik labi zināmās programmas GOOGLE produktus, tai skaitā CLASSROOM, kā tos ērti lietot, strādājot ikdienā. Programma piedāvā iespēju veidot darba lapas ar uzdevumiem, pildÄ«t tos tieÅ”saistē, iesniegt vērtÄ“Å”anai, uzskaitei un vēl daudzējādam lietojumam mācÄ«bās. Skolēni aizrautÄ«gi darbojas ar 4 draudzÄ«giem PXOTON robotiem. Å ajā mācÄ«bu gadā pie skolotājām pieredzi smelties braukuÅ”i arÄ« Ogres novada datorikas skolotāji.

2.klaÅ”u skolotājas Inga CÄ«rule un Jana Å trāle rādÄ«ja, kādas programmas tiek izmantotas, informējot vecākus par dienas darbiem, aktivitātēm. Video apstrādes programmā InShot veidotā informācija ļauj vecākiem pārskatāmi un detalizēti gÅ«t iespaidu par notikumu, neapgrÅ«tinot sevi ar katra foto atvērÅ”anu un aplÅ«koÅ”anu. Programma RELIVE piedāvā ielÅ«koties marÅ”rutā, kas veikts pārgājienā vai ekskursijā, pievienojot noteiktā laikā un vietā uzņemtus fotoattēlus.

Vizuālās mākslas skolotāja un speciālais pedagogs, 5.klases audzinātāja Silva Buliņa demonstrēja izmantojamos materiālus stundās un nodarbībās, kas apkopoti datorprogrammā, papildinot tos ar vizuālu noformējumu un mūziku.

Sporta un veselÄ«bas skolotājas Ilze Bruņiniece un Signe LÅ«siņa, kuras skolēniem māca arÄ« peldēt un slidot prasmi, piedāvāja iespēju vingrinājumus un aktivitātes izpildÄ«t ekrāna trenera vadÄ«bā. Tā skolēni var darboties, iepazÄ«stot dažādu sporta veidu profesionāļus, bet skolotājām ir iespēja koriģēt kustÄ«bas un vingrinājumu izpildi lÄ«dz veselÄ«gai un filigrānai precizitātei. Tāpat sporta un veselÄ«bas stundās tiek lietots taimeris, soļu skaitÄ«tājs, aplikācijas skolēnu sadalÄ«Å”anai grupās vai komandās. ArÄ« klātesoÅ”ie baudÄ«ja aktivitātes minÅ«ti ar kustÄ“Å”anos pēc piedāvātā ekrānā. Dinamiski, aizraujoÅ”i, motivējoÅ”i!

Tik tikko augstāko mācÄ«bu iestādi absolvējusÄ« jaunā skolotāja Paula PatrÄ«cija Kreile, kuru jau labu laiku saucam par savējo, parādÄ«ja, ka ērti, vienkārÅ”i un kvalitatÄ«vi var veidot prezentācijas mācÄ«bu tēmām vai citus vizuālus materiālus SLIDESGO programmā.

3.klases skolotāja Helga MezÄ«te, kā viņa pati saka, ka ir ā€œmatemātikā lÄ«dz ausÄ«mā€, bēra matemātisko iemaņu veicināŔanas programmas kā no pārpilnÄ«bas raga. Katram ir iespēja testēt, vērtēt, izvēlēties sev tÄ«kamāko un vērtÄ«gāko: CoolMath4Kids ar dažādiem uzdevumu veidiem, interaktÄ«va Ä£eometrijas, algebras, statistikas un aprēķinu lietojumprogramma GeoGebra, kas krāj arÄ« latvieÅ”u valodā tulkotus uzdevumus. Iespēju daudz!

1.klases skolotājas Baiba Siliņa un Aiga Vimba, kura māca arÄ« ā€œlielajiemā€ matemātiku, galvas rēķiniem piedāvā izmantot metamos kauliņus digitālās DICE versijās. Programma Photomath spēj piedāvāt skolēniem necerētus panākumus matemātikā, pat neko nedarot, bet skolotājam liek bÅ«t vērÄ«gam, saņemot mājas darbus. Tāpat aizvien biežāk mācÄ«bu stundu sagatavoÅ”anā ienāk mākslÄ«gais intelekts, kas daudzos gadÄ«jumos atvieglo darbu un taupa laika resursus. Pieredzes apmaiņas braucienā iepazÄ«tā spēļu veidoÅ”anas programma JEOPARDY ir skolotājas Baibas sabiedrotā. Spēļu izveidoÅ”ana prasa ilgu laiku, bet ieguldÄ«to atsver skolēnu motivēta darboÅ”anās.

Sociālo zinību un vēstures skolotāja, 5.klases audzinātāja Kristīne Švalbe katrai mācību stundai veido savu, unikālu prezentāciju, ko ērti papildināt ar audio un video materiāliem, mainīt tos, dažādot un ērti kopīgot ar skolotājiem un skolēniem.

Valmieras sākumskolas direktors un angļu valodas skolotājs MārtiņŔ Vētra vienkārÅ”i un detalizēti ļāva vērtēt, kas ir mākslÄ«gais intelekts. ChatGPT ir OpenAI izstrādāts sarunbots, kas ir apmācÄ«ts saprast cilvēku valodu, izprast lietotāja ievadÄ«tu jautājumu un piedāvāt izsmeļoÅ”as atbildes. Å oreiz rÄ«ku iepazinām ar paÅ”a ChatGPT veidotu iepazÄ«Å”anās prezentāciju. Pēc klausÄ«tāju reakcijas varēja noprast, ka Å”is rÄ«ks aizvien biežāk aizņems laiku mÅ«su ikdienā.Ā 

Direktora vietniece informācijas un tehnoloÄ£iju jautājumos Signe Jānelsiņa pavēra skatu savai ikdienai, kad notikumi tiek plānoti kalendārā, kas kopÄ«gots ar citiem kolēģiem vai Ä£imenes locekļiem. SÄ«kie knifi tieÅ”saistes dokumentu organizÄ“Å”anā palÄ«dzēs un atvieglos dokumentu apriti katram, arÄ« lietojot tos bezsaistē. Bet piedāvātie Ä«sie video pārskati par dažādiem notikumiem likās tik aizraujoÅ”i, ka nevar nepamēģināt.

4.klases audzinātājas Aiga Kukaine, kura māca latvieÅ”u valodu, un Gunita Eksto, kura ir arÄ« logopēde, piedāvāja veidu, kā izlozes kārtÄ«bā noteikt skolēnu secÄ«bu uzdevuma veikÅ”anai. Programmā Wheel of names, ievadot vārdus, savu darbÄ«bu uzsāk laimes rats, un skolotāja iejaukÅ”anās vairs nav nepiecieÅ”ama. Spēle vienmēr ienes pozitÄ«vu motivāciju darbÄ«bā. Tāpat tika aktualizēts lietotņu uzdevumi.lv, soma.lv, tezaurs.lv lietojums.

Krievu valodas skolotāja Svetlana Lāce savā darbā ar skolēniem bieži izmanto tieÅ”saistes dokumentus, tulkoÅ”anas un mākslÄ«gā intelekta programmas, veidojot mācÄ«bu materiālus un krustvārdu mÄ«klas, unĀ  noteikti neviens neiztiks bez ekrānuzņēmuma, lai parādÄ«tu materiālu interaktÄ«vajā tāfelē vai ar datu kameras palÄ«dzÄ«bu.

Angļu valodas skolotāja un 5.klases audzinātāja Inese Zēģele aicināja katru pārbaudīt spēkus, izpildot angļu valodas testu programmā GIMKIT. Programma piedāvā veidot viktorīnas, izpildīt uzdevumus katram savā tempā, negaidot pārējos, pat pelnīt virtuālu naudu, to krājot, papildinot komandas uzkrājumu, vai tērējot.

Direktora vietniece audzināŔanas darbā Diāna RudzÄ«te dalÄ«jās pieredzē, kā tiek veidotas prezentācijas pasākumiem tieÅ”saistes grafiskās noformÄ“Å”anas rÄ«kā Canva. Klātienē pārbaudÄ«jām, kā darbojas programmas Tilde rÄ«ks, kad ierunātais teksts diktofonā tiek pārvērsts rakstu zÄ«mēs, izveidojot tekstu. Å ajā brÄ«dÄ« nācās secināt: jo skaidrāka bÅ«s dikcija un precÄ«zāk lietota literārā valoda, jo kvalitatÄ«vāks bÅ«s gala rezultāts.

ArÄ« angļu valodas skolotāja Jaroslava HreÅ”kova - Sirmais piedāvāja iespēju paskatÄ«ties, kāds izdodas dažādu aktivitāŔu video apkopojums. Šāda iespēja ļauj uzzÄ«mēto un izveidoto plakātu, masku, spēļu foto savietot gaumÄ«gā video prezentācijā, papildinot ar tam atbilstoÅ”u muzikālo noformējumu.Ā 

Matemātikas skolotāja Gunita Martinsone skolēniem mācÄ«bu stundās dod iespēju spēlēties ar matemātiku. Dažādas aplikācijas ar matemātikas uzdevumiem ļauj nostiprināt zināŔanas, piedāvā risināŔanas veidus un par paveikto iegÅ«t arÄ« vērtējumus.

6.klases audzinātāja un matemātikas skolotāja, arÄ« antibulinga programmas KiVa komandas dalÄ«bniece ir dziļŔ eksperts QR kodu Ä£enerÄ“Å”anā un izmantoÅ”anā. Tos var lietot ik uz soļa: ietverot nepiecieÅ”amo uzziņas literatÅ«ru, skaidrojot uzdevumu risināŔanas gaitu vai apgÅ«stot jaunu rēķināŔanas paņēmienu. Pedagogi savās viedierÄ«cēs skenēja piedāvātos QR kodus un secināja, ka viss izdodas lieliski. Bet, piemēram, apgÅ«stot reizināŔanu rakstos ar Lattice Method Multiplication, der lietot YOU TUBE sagatavoto video pamācÄ«bu.Ā 

Direktora vietniece izglÄ«tÄ«bas jomā un logopēde Ilona Tropa pastāstÄ«ja, kā brÄ«vajā laikā tapusÄ« maizes cepÅ”anas video recepte palÄ«dzēja 1.c klasē realizēt paÅ”u maizÄ«tes izcepÅ”anu un degustÄ“Å”anu sociālo zinÄ«bu stundā par etiÄ·etēm. Produkta radÄ«Å”anai tika izmantota platforma CANVA, video koplietoÅ”anas tieÅ”saistes sociālā tÄ«kla tÄ«mekļa vietne YouTube, video apstrādes programma DaVinci Resolve un failu konvertÄ“Å”anas programma.

Pedagogs karjeras konsultants Jolanta Johansone parādÄ«ja, kādus informācijas un reklāmas materiālus piedāvā skolēniem konsultāciju laikā, izmantojot platformu CANVA. Tāpat darbā tiek izmantots novatorisks personÄ«gais AI tērzÄ“Å”anas palÄ«gs COPILOT un mākslÄ«gā intelekta modelis precÄ«zākai komatu lietoÅ”anai latvieÅ”u valodā salieckomatus.lv.

VērtÄ«gi? Noteikti, ar lielu pievienoto vērtÄ«bu. Tagad katrs zina vairāk, kas vēl iespējams, ko gribētos un bÅ«tu vērtÄ«gi apgÅ«t un lietot, un pie kā doties, lai prasÄ«tu padomu. TehnoloÄ£iju lÄ«kne Valmieras sākumskolā iet tikai uz augÅ”u!

Gada balva 2024

Par izcilu skolas tradÄ«ciju kļuvis mācÄ«bu gada galvenais un svinÄ«gākais pasākums "Gada balva", kas pulcē labākos no labākajiem skolēniem un viņu Ä£imenes. Tā tas notika arÄ« Å”oreiz, 29.maijā. Skanēja pateicÄ«bas vārdi par paveikto, tika pasniegti apbalvojumi par augstvērtÄ«giem rezultātiem: vērtējumiem 8, 9, 10 balles, ievērojamu izaugsmi, Valmieras novada un Latvijas mērogā iegÅ«tām vietām mācÄ«bu priekÅ”metu olimpiādēs un konkursos, sporta sasniegumiem un izcilÄ«bu intereÅ”u izglÄ«tÄ«bā.Ā 

KlātesoÅ”os iedvesmoja veiksmÄ«gs uzņēmējs ar savu dzÄ«ves un pieredzes stāstu Rolands Melbārdis. Muzikālos priekÅ”nesumus baudÄ«jām Valmieras Valsts Ä£imnāzijas skolēnu izpildÄ«jumā.Ā 

Valmieras sākumskolas kolektīva pateicība katram Gada balvas laureātam par sava vārda ierakstīŔanu skolas Goda grāmatā!


P.S.

Nospiežot uz foto, vēlreiz varēsi noklausīties, ko par laureātiem saka viņu audzinātājas.

Laura PrātiņaĀ 

KarolÄ«na RutkovskaĀ 

Kārlis TkačsĀ 

Alise Anna VirskÅ«naĀ 

Ieva ĶikāneĀ 

Adrija Å trombergaĀ 

Evelīna Tīlena

Sofija Žentiņa

Rebeka BrokaĀ 

Daina DzvinkoĀ 

Odrija BuileĀ 

Rota ĶibereĀ 

Dārta LudriksoneĀ 

MiÄ·elis MelecisĀ 

Laura VesmaneĀ 

Stefans AstahovsĀ 

Kristofers ZantsĀ 

KarlÄ«na SkujaĀ 

Lote BatarāgaĀ 

Anna IrbeĀ 

Ketija IzajaĀ 

Rebeka KokumaĀ 

Elza IrkleĀ 

Valters OzolsĀ 

MārtiņŔ PommersĀ 

EmÄ«lija EverteĀ 

Laurēna HemmeleĀ 

Ričards Å valbeĀ 

ElÄ«na ĀbeleĀ 

Patriks LeokeĀ 

Elza BalodeĀ 

Zintis DzvinkoĀ 

Amanda FridrihsoneĀ 

Elza Marija MačaĀ 

Kārlis RozÄ«tisĀ 

Otto UbeikoĀ 

Noa Raido VāverÄ«tisĀ 

Kristians KrasovskisĀ 

Kate TupreineĀ 

Mihaels ArtÅ«rs VasiļjevsĀ 

Eduards VēverisĀ 

Edvards TimofejevsĀ 

MatÄ«ss TupreinisĀ 

Meiteņu koris

vadītāja Larisa Stivriņa

Zēnu koris

vadītājas Inese Kuple

Larisa Stivriņa

Tautu deju kopa "PērkonÄ«tis"Ā 

vadītāja Sanita Bērziņa

29.05.2024

Gadadiena, kas liek satraukties, bÅ«t lÄ«dzatbildÄ«giem un gudriemĀ 

Ukraina ir valsts Eiropas austrumos. Ziemeļos tā robežojas ar Baltkrieviju, austrumos ā€” ar Krieviju, rietumos ā€” ar Poliju, Slovākiju, Ungāriju, Rumāniju un Moldovu, bet no dienvidiem to apskalo Melnā jÅ«ra. Pēc platÄ«bas tā ir lielākā valsts Eiropā. 2021.gadā Ukrainā dzÄ«voja 43,79 miljoni iedzÄ«votāju. Latvijā 2021.gadā bija 1,884 miljoni iedzÄ«votāju.

PagājuÅ”i jau 2 gadi, kopÅ” Ukraina un tās iedzÄ«votāji piedzÄ«vo kara Å”ausmas, varonÄ«gi pretojas kaujās, cenÅ”as izdzÄ«vot unĀ  noturēt sevÄ« ticÄ«bu, ka bÅ«s uzvara un brÄ«va valsts.

Visa pasaule, valstis un iedzÄ«votāji, kuri nav vienaldzÄ«gi un apzinās situācijas skarbumu un svarÄ«gumu, visiem spēkiem cenÅ”as atbalstÄ«t Ukrainu.

Pirms 2 gadiem bija gandrÄ«z pavasara brÄ«vlaiks, mÅ«su skolas skolēni un skolotāji slÄ«pēja plānus darbiem un atpÅ«tai. Kādu pēcpusdienu saņēmām ziņu, ka skolā ieradÄ«sies gandrÄ«z 30 skolēni no Ukrainas. Bija neziņa, kā jutÄ«sies ukraiņu bērni, bēgot no kara Å”ausmām, kā notiks mācÄ«bu stundas, vai visiem bÅ«s mājvieta un ēdiens. Bet nebija ne mazāko Å”aubu, ka tiksim ar visu galā. Neviens nedomāja, vai bÅ«s grÅ«ti, kādā valodā sazināsimies, kurā klasē bērni mācÄ«sies. Lielajā sapulcē skolas zālē no skolotāja uz skolotāju skanēja atsaucÄ«ba, ka katrs ir gatavs uzņemt ukraiņus savā klasē. Domājām par mācÄ«bu piederumiem, brokastÄ«m, pusdienām un citiem sadzÄ«ves jautājumiem. Liels prieks un pārsteigums bija par Valmieras sākumskolas 6.klaÅ”u skolēniem, kuri pēc paÅ”u iniciatÄ«vas bija savākuÅ”i ziedojumus un uz skolu atnesa veselu kaudzi ar burtnÄ«cām, pildspalvām, zÄ«muļiem un citiem mācÄ«bu piederumiem.

IepazÄ«Å”anās ar Ukrainas bērniem notika draudzÄ«gi. Sarunājāmies, kā mācējām. Skolotāji visvisādi centās pielāgot mācÄ«bu materiālus un tulkoja katru vārdu. Tā bija otra slodze darbā, par ko neviens nesÅ«dzējās. Labi palÄ«gi klasēs bija bērni, kuri labi zināja krievu valodu. Tas ukraiņiem lika justies mājÄ«gāk. Virtuves komanda darÄ«ja visu, lai bērni bÅ«tu pilnvērtÄ«gi un gardi ēduÅ”i. Nācās daudz ko pielāgot ukraiņu garÅ”u kārpiņām.

Laiks skrien ātri, taču karÅ” nebeidzas. Skolā tikuÅ”i sieti maskÄ“Å”anās tÄ«kli, vākti materiāli ierakumu svecēm. Daudz Ukrainas bērnu ar savām Ä£imenēm ir atraduÅ”i citas mājvietas, pabeiguÅ”i skolu, daži atgriezuÅ”ies dzimtenē. Ar mums kopā patlaban mācās 5 skolēni, talantÄ«gi, varoÅ”i, aktÄ«vi, enerÄ£iski. Pie skolas plÄ«vo Ukrainas karogs un katra sirdÄ« ir ticÄ«ba, ka viss bÅ«s labi. Esam laimÄ«gi par Latvijas zilajām, klusajām debesÄ«m un mierÄ«gām mājām. To ļoti vēlam katram ukrainim un viņu valstij.

Dievs, svētī Latviju!

Ā«Š”Š»Š°Š²Š° Š£ŠŗрŠ°Ń—Š½Ń–! Š“ŠµŃ€Š¾ŃŠ¼ сŠ»Š°Š²Š°!Ā»

Maria Shashyna

Vēl pēdējo reizi paskatÄ«Å”os tumsā,

Vecā māja rādīsies man sapnī.

Saule apgaismo veco mežmalu,

Kurā redzu savu mīļo, veco māju.

Kā pamosties es gribu tajā mežmalā,

Lai varu atkal saulrietu vērot.

Gribu pabūt tur vēl mazlietiņ,

Gribu redzēt logā ne pilsētu,

Bet saldās, gardās vīnogas.

Un atkal pamostos es septiņos no rīta,

No necieÅ”amām lidmaŔīnas skaņām.

Vai dzirdÄ“Å”u es atkal ciema putnu dziedāŔanu?

Atkal viss būs kā tajā pēdējā reizē.

Februāris, 2024Ā 

MācÄ«bu darbs un intereÅ”u izglÄ«tÄ«bas aktivitātes sasparojuŔās ne pa jokam, jo krietni ieskrējies otrais mācÄ«bu semestris. Å is laiks paiet olimpiāžu, konkursu zÄ«mē. Tiek rÄ«kotas dažādas skates, pārbaudÄ«jumi, veikta diagnostika, lai izvērtētu, kā veicas un jau spraustu plānus nākotnei.Ā 

Å oreiz Ä«si par dažiem tuvākajiem notikumiem: koru nometni, gatavojoties Dziesmu svētkiem, un nākamo pirmklasnieku uzņemÅ”anu skolā.

Nekur nesnauž vīrusi, kas uz kādu laiku liek laiku pavadīt mājās gan skolēniem, gan skolotājiem un pulciņu vadītājiem. Tāpēc jāspēcina organisms, kā vien var, ēdot veselīgu pārtiku, mazāk lietojot ātrās uzkodas un saldumus, katru dienu jāieplāno laiks fiziskām aktivitātēm un atpūtai un pilnvērtīgi jāizguļas, lai spēki spētu atjaunoties.

Skatāmies lÄ«dzi stundu saraksta izmaiņām, cÄ«tÄ«gi darbojamies konsultācijās, lai zinātu visu, kas jāzina un pārbaudes darbi nestu tikai gaidÄ«tus rezultātus un viss notiktu bez kavÄ“Å”anās. PalÄ«dzam un atbalstām cits citu, jo stiprs plecs vienmēr ir atbalsts ikdienā.

Dziedāt, aizraujot citus, no sirds un ar patikuĀ 

Valmieras sākumskolā vienmēr skanējuÅ”as bērnu balsis: starpbrīžos, stundās, pulciņu nodarbÄ«bās, pusdienās, uz skatuves, amfiteātrÄ« un sistemātiski, regulāri, neatņemami koru mēģinājumos, skatēs, uzstājoties svētkos. Å ajā mācÄ«bu gadā dzied 3 kori: 1.-3.klaÅ”u koris, Zēnu koris un Meiteņu koris. Ieguldot daudz darba, izdomas un enerÄ£iju tos profesionāli vada diriÄ£entes Larisa Stivriņa un Inese Kuple, viņas skolā māca arÄ« mÅ«ziku.

No malas var Ŕķist, ka mÅ«zikas mācÄ«Å”ana un mācÄ«Å”anās tāds joks un spēle, viegla pamācÄ«Å”anās vienĀ  ir, bet, iedziļinoties vairāk, nākas secināt, ka klausÄ«ties mÅ«ziku, dziedāt, ritmizēt, spēlēt ritma un mÅ«zikas instrumentus ir vērtÄ«gs ieguldÄ«jums personÄ«bas izaugsmē. Cilvēks attÄ«sta ne tikai muzikālo gaumi, iepazÄ«st skaņdarbus, izpildÄ«tāju sastāvu, skaņdarbu uzbÅ«vi un noÅ”u rakstu, bet pilnveido ritma izjÅ«tu, ā€œasinaā€ dzirdi, vingrina elpoÅ”anu un pat atklāj iepriekÅ” neizzinātus savus talantus, kas reizēm kļūst par dvēselisku nodarbi visas dzÄ«ves garumā. Katra mÅ«zikas stunda ir kā piedzÄ«vojums un izrāde, kuru nemanāmi, bet dažreiz ļoti manāmi un ar lielu atbildÄ«bu jāprot vadÄ«t mÅ«zikas skolotājam. Stunda ir viena lieta, kad klasē vai zālē sapulcējuÅ”ies skolēni uz obligāti paredzēto posmu izglÄ«tÄ«bas procesā. Koris, tas jau ir cits stāsts. Tas nav obligāts vai reglamentos noteikts pasākums, kurā jāpiedalās visiem skolēniem. Koris Valmieras sākumskolā ir intereÅ”u izglÄ«tÄ«bas sastāvdaļa: noturÄ«ga, nemainÄ«ga, ar augstu kvalitāti un skaistiem tērpiem. Un no Ŕīs vietas sākas piedzÄ«vojums, kas no visiem iesaistÄ«tajiem prasa uzdrÄ«kstÄ“Å”anos, prasmÄ«gu vadÄ«tāja talantu, laika ieguldÄ«jumu, pacietÄ«bu, darba spējas, fizisko izturÄ«bu, pretÄ« sniedzot gandarÄ«jumu par paveikto, uzstāŔanos uz dažādām skatuvēm, tikÅ”anos ar citu koru dalÄ«bniekiem, kopÄ«gus pasākumus, jaunas draudzÄ«bas un, protams, Dziesmu svētkus, ko ne katram savā dzÄ«vē izdodas piedzÄ«vot un izjust.

ArÄ« tad, ja skolā izdodas izbrÄ«vēt divus rÄ«tus kora dziedāŔanas treniņam, tā vēl nav veiksmes atslēga, tas ir tikai mazs priekÅ”noteikums, lai viss sāktos. VajadzÄ«gi skolēni, kuriem patÄ«k dziesma, kuri spēj pārvarēt grÅ«tÄ«bas, darboties lielās idejas vārdā. VajadzÄ«gi vecāki ar sapratni un pārliecÄ«bu par dziedāŔanas lielo pienesumu, savam bērnam klātesoÅ”i, atbalstoÅ”i, ja kādā brÄ«dÄ« viss nenotiek tik gludi un skaisti kā iecerēts un izsapņots. VajadzÄ«gi diriÄ£enti, kuriem nākas darÄ«t vairāk nekā spēj un apmaksā, jāieguldās ne tikai uz 100%, bet daudz vairāk, jāizvilina no sevis tik daudz talantu un aktierisko dotumu, kas ieinteresē, aizrauj, pārliecina, spēcina, sasmÄ«dina, notur un liek katram skolēnam bÅ«t pārliecinātam un droÅ”am, sajust darba vērtÄ«bu. Valmieras sākumskolā lÄ«dz Å”im visas minētās vērtÄ«bas ir satikuÅ”as viena otru un iet roku rokā. Protams, ikdiena nav viegla un perfekta: kāds aizmirsis, kāds aizgulējies, saslimis, ir daudz citu kārdinājumu, ar ko aizpildÄ«t laiku vienkārŔāk, ir mācÄ«bas, konsultācijas, Ä£imenes pasākumi un draugu tusiņi. Bet mÅ«sējie iztur, dara un uzbur svētkus, plÅ«c laurus. Katrā skatē bijuÅ”i labi sasniegumi, augsti novērtējumi.

Lielā loze un panākumu atslēga ir skolotājas Inese Kuple un Larisa Stivriņa, kuras strādā ne tikai mÅ«zikas stundās un kora treniņos, bet jau atkārtoti rÄ«ko koru nometni. Pa kuru laiku? BrÄ«vdienās! Piektdien, 2.februāra pēcpusdienā Valmieras sākumskolā no malu malām saplÅ«da koristi. Vairāki kori, diriÄ£enti, vairāk nekā 200 dalÄ«bnieku. Gaiteņi, zāle, kabineti piepildÄ«jās ne tikai ar noÅ”u grāmatām, smaidoŔām sejām, bet arÄ« ar matračiem, segām, mīļmantiņām, uzkodu paciņām, grāmatām un milzÄ«gu enerÄ£iju. Kad kopkoris dzied SvinÄ«bu zālē, lai arÄ« tas ir tikai mēģinājums un balsu salÄ«dzināŔana, sapludināŔana, sadziedāŔanās, pārņem izcila sajÅ«ta, tāda, ka ā€œskudriņas skrienā€ un acÄ«s iezogas pa asarai. Tāds ir kora spēks! Tā priekŔā stājas diriÄ£entes no Valmieras Pārgaujas sākumskolas, Valmieras Viestura vidusskolas, Strenču pamatskolas, RÅ«jienas vidusskolas un, protams, mÅ«sējās.

Pienāk vakars, un skolā ierodas sporta pedagogi: Signe LÅ«siņa un Ilze Bruņiniece. Tiek vērtas sporta zāles durvis un dziedātāji pārtop par sportistiem. Notiek vairāki turnÄ«ri vienlaicÄ«gi: florbolā, tautas bumbā, futbolā. Ir sacensÄ«ba, azarts, fiziskās aktivitātes, kuras vada abas prasmÄ«gās sporta skolotājas Ilze un Signe. Nometnē ir lieliski palÄ«gi, kuri pieskata, uzmundrina, atbalsta nometnes dalÄ«bniekus. Skolotājas MārÄ«te SaulÄ«te, Sandra KarnÄ«te, KristÄ«ne Å valbe ir uzdevumu augstumos, viņas pavada laiku ar bērniem no pirmās lÄ«dz beidzamajai nometnes minÅ«tei. AtbalstÄ«tāju vidÅ« direktors MārtiņŔ Vētra un viņa vietniece Diāna RudzÄ«te, lai visi skolā justos labi.

Pēc nopietna darba un treniņa, un pēc vislabākā veselÄ«gas dzÄ«ves parauga nometnes dalÄ«bnieki bauda ļoti garŔīgas ēdienreizes skolas ēdnÄ«cā. Pēc dinamiskās pauzes un miega rÄ«ts atkal pulcē visus kopā, un koru skaņa turpina piepildÄ«t skolu.

Milzīgs gandarījums par bērniem, kuri paspēj visu un viņiem izdodas viss. Ir skolēni, kuri dzied korī, piedalās sporta sacensībās un saņem izcilus vērtējumus arī mācību darbā. Vecāki, paldies, ka esat atbalsts, uzmundrinātāji un palīgi, saskatāt iespējas un ieguldāt sava bērna izaugsmē, tā ceļot viņa dzīves kvalitāti.

Inese un Larisa, Valmieras sākumskolas kolektÄ«vs lepojas, ka veltāt laiku, enerÄ£iju, spēku, talantu, gudrÄ«bu bērnu un skolas labā. Koru nometne iztukÅ”o, izsmeļ spēkus un nozog laiku atpÅ«tai, bet piedzÄ«votais un paveiktais to visu vairos ar dubultu atdevi. Lai skan Å”odien, nākamnedēļ, citu gadu, Dziesmu svētkos!

Laura PrātiņaĀ 

KarolÄ«na RutkovskaĀ 

Kārlis TkačsĀ 

Alise Anna VirskÅ«naĀ