Oktobris 2019

Latvijas un Somijas izglītības iestāžu sadarbības programmas “SKOLU TILTI” ietvaros Valmieras sākumskolas skolotāji un bibliotekāre devušies uz Somiju. Vizītes laikā tika apmeklēta:

  • Latviešu skola Helsinkos un tika vadīta latviešu valodas nodarbība pirmsskolas vecuma bērniem,

  • Otaniemi vidusskola un Helsinku Vācu skola,

  • jaunā Helsinku bibliotēka “Oodi” un Mūzikas māja. Kā arī notika tikšanās ar Rozentāla biedrības pārstāvjiem un vecākiem.

Projekts īstenots ar Latviešu valodas aģentūras, Eiropas latviešu apvienības un Somijas – Latvijas sadraudzības biedrības «Rozentāls» atbalstu.

Tehnoloģiju konkurss “Ventspils IT izaicinājums 2019”

Mums ir ļoti labas ziņas! Šā gada septembrī sākās ceturtais tehnoloģiju konkurss “Ventspils IT izaicinājums 2019”. Un šogad, pirmo reizi tika pārstāvēta arī mūsu skola. Skolēni no Datorikas pulciņa Armands Irbens, Artūrs Irbens un Everts Priedītis no 5.b.klases ar komandas nosaukumu ScriptMasters uzņēmās dalību B vecuma grupā. Uzdevums bija rādīt savu redzējumu par to, kā digitalizēt un interesanti attēlot mācību materiālu par taisnstūra perimetra un laukuma aprēķināšanu. Puiši to paveica un nu ir saņemti rezultāti. Viņi ir iekļuvuši finālā un jau novembrī brauks uz Ventspili, lai piedalītos klātienes kārtā, kurā skolēni demonstrēs savas prasmes dažādu problēmsituāciju risināšanā un radošā tehnoloģiju lietošanā. Konkursa fināls norisināsies trīs dienas 13. – 15. novembrim un tā laikā skolēni un skolotāji cīnīsies par 12 000 EUR lielo naudas balvu fondu!

Turēsim īkšķus!

Saite uz finālistu sarakstu: http://ventspilsitc.com/news/and-finalists-of-year-2019-are/

Saite uz izveidoto mācību materiālu konkursam: https://studio.code.org/projects/applab/NZ6M2XQ0zp9kUoB7cS8QSt2lUQnns4ybOuX-IwIe9Ps

Informāciju sagatavoja: Linda Vanaga (Datorikas pulciņš)

Izzinām pagātni

Valmieras sākumskolas 3.a un 3.b klašu skolēni pirms rudens brīvdienām apmeklēja izglītojošu nodarbību Valmieras muzejā ”Senā skola”.

Skolēni varēja iepazīties ar to, kā senā skola atšķiras no mūsdienu izglītības iestādēm, kā arī varēja iejusties senās skolas dzīvē, mācības izbaudot sveču gaismā. Ar skolmeistara palīdzību skolēni mācījās boksterēt pēc vecās drukas, pēc glītrakstīšanas pamatprasībām glīti rakstīt ar tinti un spalvu burtnīcas lapā vai vēl senākā burtnīcā – uz mazas koka tāfelītes. Palaidnīgākiem skolēniem sanāca arī patupēt uz zirņiem un pastāvēt kaktā.

Pēc visa redzēta, dzirdētā un izjustā, bērniem bija prieks atgriezties mūsdienu modernajā skolā.

“Šarādes par profesijām” 1. un 2. klases skolēniem

15. un 16. oktobrī, Karjeras nedēļas ietvaros, 1. un 2. klašu skolēni kopā ar improvizācijas teātra aktieru „K KOMANDU” piedalījās interaktīvā, izglītojošā aktivitātē “Šarādes par profesijām.” Improvizācijas aktieru “K” komanda kopā ar skolēniem pārrunāja un atraktīvā veidā atklāja prasmes, kādas būtu nepieciešamas dažādu profesiju pārstāvjiem. Profesiju attēlošanā iesaistījās arī paši skolēni.

Aktivitātes laikā tika veicināta izpratne par profesiju daudzveidību; par vispārīgām un specifiskām prasmēm, kuras nepieciešamas profesiju pārstāvjiem. Skolēni bija sajūsmā par atraktīvām aktieru darbībām un ar lielu prieku piedalījās nodarbībā. Pasākums tika organizēts ESF projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” atbalsta aktivitāšu plāna ietvaros.

Teātra izrāde “Kas par traku, tas par traku”

“Bērnībā gūtie iespaidi ir spēcīgi, tāpēc domāju, ka izmantojot teātri un mūziku, ir iespējams tuvināt bērnus dzejas pasaulei – radināt to uztvert un arī iemīlēt. O. Vācieša humora izjūta kopā ar Elizabetes mūziku, brīnišķīgu instrumentu spēle profesionāli augstvērtīgā izpildījumā, kā arī aktieru azartiskā dzīvošanās, iedarbojas kā laba garastāvokļa vitamīns “, tā izrādes režisore Dita Balčus.

Valmieras sākumskolas 3.klases priecājas un saka paldies par iespēju projekta “Skolas soma” ietvaros apmeklēt teātra izrādi “Kas par traku, tas par traku”. Tā bija iespēja ne tikai iepazīt izcilo latviešu dzejnieku Ojāru Vācieti, bet arī iejusties viņa radīto dzejas tēlu pasaulē caur dziesmām, dejām, krāšņiem tērpiem, jokiem, smiekliem un reizēm arī bēdām. Bērniem patika! To apliecināja viņu prieks un pozitīvās atsauksmes pēc teātra izrādes!


Informāciju sagatavoja 3. klašu pedagogi: K.Švalbe, M.Kakse, S.Karnīte un K.Siliņa

Izstāsti mantojumu

6. klašu skolēni kopā ar ģimenēm gatavoja stāstus “Izstāsti mantojumu” par kādu priekšmetu, kas svarīgs ģimenei. Noklausījāmies stāstus par dzimtas relikvijām – kabatas pulksteni, sudraba piecu latu monētu, kas nejauši tika atrasta vecas mājas bēniņos, par bērnības rotaļlietām, Latvijas armijas karavīra cepuri, vēstulēm no Sibīrijas, dzimtas rotaslietām, mīļām bērnības grāmatām, par 200 gadus vecu Bībeli, vecu petrolejas lampu, elegantām porcelāna krūzītēm, skolas liecību, 80 gadus vecu pateicības rakstu, ko ģimene saņēmusi par izcilu saimniekošanu lauku sētā. Stāsti bija interesanti un aizraujoši, skolēni viens otram uzdeva izzinošus jautājumus.


Informāciju sagatavoja Vēstures skolotāja Ineta Amoliņa

Eiropas Savienības programmēšanas nedēļa

No 5. līdz 20. oktobrim norisinās Eiropas Savienības programmēšanas nedēļa jeb CodeWeek. Pasākuma mērķis ir rosināt interesi par programmēšanu un digitālo pratību interesantā un saistošā veidā. Jau zināms, ka mācīšanās programmēt palīdz saprast strauji mainīgo pasauli un paplašināt izpratni par to, kā darbojas tehnoloģijas.

Arī Valmieras sākumskolas datorikas skolotājas Helga Mezīte un Linda Vanaga, informātikas skolotāja Baiba Balode, atbalstot pasākuma ieceri, rīkoja aktivitātes visās klašu grupās.

Skolēniem bija iespēja apgūt programmēšanu gan darbā ar datoru, gan programmēšanas aktivitātēs, kurās var iztikt bez IT tehnoloģijām.

Lielāko klašu skolēni iepazinās ar pasaulē vienu no populārākajām vizuālās programmēšanas platformām – Scratch, kurā iesāka veidot vienkāršus stāstiņus.

Jaunāko klašu skolēni iesaistījās uz sacensības/sadarbības principiem balstītā spēlē CodyRoby, kura dod iespēju iepazīties ar svarīgākajiem programmēšanas principiem, kā arī skolēni veidoja stāstus, izmantojot programmēšanas platformas internetā – Code.org piedāvātos vizuālās programmēšanas kursus. Skolēni attīstīja savas domāšanas un algoritmiskās prasmes, spēlējot arī dažādas loģiku attīstošas datorspēles.

Informāciju sagatavoja Baiba Balode