Projekti

SKOLAS SOMA

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

“Carnival Youth” 1-5.klases

Pateicoties projektam “Latvijas skolas soma”, 31.05. Valmieras sākumskolas skolēnus un skolotājus priecēja viena no Latvijā populārākajām grupām “Carnival Youth”.

Tā ir indie rock grupa no Latvijas, kas ar straujiem panākumiem debitēja 2011. gadā, gūstot atpazīstamību gan dzimtenē, gan ārpus tās. Grupu izveidojuši dvīņi Edgars un Emīls Kauperi, Roberts Vanags un Aleksis Luriņš. 2014. gadā grupa izdeva pirmo ierakstu — minialbumu “Never Have Enough”, bet jau tā paša gada oktobrī iznāca grupas debijas albums “No Clouds Allowed”, kas apbalvots ar Latvijas mūzikas ierakstu gada balvu “Zelta mikrofons” kategorijā “Labākā debija”. 2016.gadā “Carnival Youth” saņēma European Border Breakers Award balvu par panākumiem ārvalstīs. 2016.gadā iznāca grupas otrais albums “Propeller” un 2017.gadā jaunākais albums “Vienā vilcienā”.

Iedvesmojoša, skanīga mūzika priecēja Valmieras sākumskolas jauniešus un skolotājus. Paldies grupai, ka skolas pēdējā diena bija tik īpaša!

Kino “Vecā dārza noslēpums”1., 2. un 5.klases

28.05. un 29.05. 1.klases , 2.klases un 5.klases “LATVIJAS SKOLAS SOMA” ietvaros apmeklēja Valmieras kino teātri”Gaisma”, kur varēja noslatīties filmu “Vecā dārza noslēpums”.

“Vecā dārza noslēpums” ir ar ķirbjiem, ceptām sliekām, bišu medu un citiem vitamīniem bagāta filma, kurā galvenie varoņi ir četri bērni: Santa, Kaspars, Nils, un Keita. Viņi reizēm ielavās un spēlējas bijušā VEF inženiera, pensionāra Armanda aizaugušajā dārzā. Armanda vienīgais sarunu biedrs ir papagailis Tesla, bet it visur izpaužas viņa inženiera prāts.

Nepietiek ar to, ka mazie razbainieki lien dārzā – uzrodas viltīgais un naudaskārais uzņēmējs Kārlis, kurš “met acis” uz veco dārzu, un ne tikai. Drīz vien savērpjas dažādi raibi notikumi, kuros iesaistās divi Kārļa palīgi. Skolas bērniem nākas risināt ne tikai mammas privāto dzīvi, bet arī piedalīties dārza teritorijas aizstāvēšanā, izmantojot mūsdienīgas tehnoloģijas. Un tad atklājas patiesais vecā dārza noslēpums…

Paldies par jauko piedzīvojumu!

“Tautas mūzikas instrumentu pasaulē” 1.klasēm

29.05. Valmieras sākumskolā iniciatīvas “LATVIJAS SKOLAS SOMA” ietvaros notika pasākums “Tautas mūzikas instrumentu pasaulē” 1.klasēm.

Pasākuma mērķis bija iepazīstināt bērnus ar latviešu tautas folkloru, izspēlējot dažādus tautas mūzikas instrumentus un iepazīties ar tradicionālās mūzikas instrumentiem tos gan redzot, gan dzirdot, gan spēlējot, gan uzzinot pamatinformāciju par katru no tiem.

Interesanto un aizraujošo mūzikas nodarbību vadīja Ilga Reizniece un Iveta Mielava. Ilga Reizniece, grupas Iļģi dibinātāja, skolotāja un ilggadēja folkloras studiju pasniedzēja, izspēlējot dažādus mūzikas instrumentus, gan iepazinās ar auditoriju, gan caur melodiju un skaņām vizualizēja dažādas dabas norišu un sadzīves ainas, improvizējot konkrētus apstākļus. Kopīgi tika izspēlēta spēle, kurā minēti 23 dažādi tautas mūzikas instrumenti – tie visi atradās turpat bērnu tuvumā skolas zālē, tos nodarbības laikā varēja aptaustīt un iespēju robežās pamēģināt paspēlēt. Klātesošie ar lielu interesi, patiku un ieinteresētību iesaistījās aktivitātēs un dziedāja līdzi visiem zināmas tautasdziesmas. Skola saņēma dāvanu – spēli, ko var izmantot arī kā uzskates materiālu. Paldies pasākuma vadītājām gan par dāvanu, gan par patīkami un lietderīgi pavadīto pēcpusdienu!

Vīru kopa “Vilki”4.-6.klasēm

24.05. “LATVIJAS SKOLAS SOMA”” ietvaros Valmieras sākumskolā viesojās vīru kopa “Vilki” ar koncertprogrammu, kura veicina bērnos patriotismu un nacionālās identitātes sajūtu. Vīru kopa “Vilki” ar savu priekšnesumu bija kā ieskaņa Valmieras pilsētas atbrīvošanas 100.gadadienas un Cēsu pulka skolnieku rotas svinīgajam gājienam, kurš norisinājās uzreiz pēc koncerta.

Latviešu karavīru dziesmas ar attiecīgā laika mūzikas instrumentiem (kokles, ģīgas, dūkas, bungas, stabules, harmonikas, ģitāra, cītara, mandolīna, akordeons) mijās ar vēsturiskiem stāstījumiem par karavīra apģērbu, ieročiem, mūzikas instrumentiem, kaujas taktiku, kultūras un atpūtas dzīvi.

Papildus stāstījumiem un dziesmām uz ekrāna ar videoprojektoru tika demonstrēti gan arheoloģiskā materiāla atdarinājumu tuvplāni, gan 20.gs. latviešu karavīra gaitas fotoattēlos.

Vīru kopas “VILKI” dalībnieki koncertlekcijas laikā bija tērpušies arheoloģiskajos tērpos.

Koncertprogrammas klausītāji bija 4.-6.klases.

Izrāde – lekcija 2.-3.klasēm “Putni”

08.05.2019 Valmieras sākumskolā iniciatīvas “LATVIJAS SKOLAS SOMA” ietvaros izrāde –lekcija “PUTNI” 2.-3.klasēm.

Seši stāsti par cilvēka satikšanos ar putniem un ne tikai… Kā balodis būvē ligzdu? Cik plats ir vanaga spārnu atvērums? Kurš putns iemainīja zelta spalvas pret skaistāko balsi pasaulē? No kura lidoņa nobijās putnu draugs Edgars? To visu un pat vēl vairāk uzzināja un pieredzēja izrādē-lekcijā bērniem „Putni”.

Iedvesmu šim asprātīgajam un emocionāli ekspresīvajam stāstam izrādes radošā komanda smēlusies latviešu tautas pasakās. Izrādes galvenais varonis saka: “Darbi nekur nepazudīs, bet putni… tie gan var aizlaisties vienā acumirklī, tāpēc nepalaidīsim garām iespēju ar tiem sasveicināties”

Izrādē kopā ar izglītojošo informāciju tika radīta emocionāli ekspresīvs, asprātīgs stāsts par to, kā cilvēks dažādos vecuma posmos no jauna iepazīst brīnumaino putnu pasauli.

Animācijas filma “Jēkabs, Mimmi un runājošie suņi”1.-6.klases

03. un 20.03.2019. iniciatīvas “Latvijas skolas soma” ietvaros 1.- 6. klases izglītojamie apmeklēja kino seansu, kurā skatījās animācijas filmu.

Animācijas filma “Jēkabs, Mimmi un runājošie suņi” ir tapusi Nacionālā Kino centra programmā ”Latvijas filmas Latvijas simtgadei”. Tas ir aizraujošs piedzīvojumu stāsts par neparastu draudzību starp runājošiem suņiem un bērniem, kas aizved uz it kā tik tuvās, bet vienlaikus tālās un noslēpumainās Maskačkas ieliņām un pagalmiem. Filma piemērota visai ģimenei – kā maziem, tā lieliem skatītājiem. Lai gan filmas sižets risinās vienā no Rīgas kolorītākajiem mikrorajoniem – Maskačkā, aizraujošais stāsts būs tuvs ikvienam, kam patīk sekot līdzi spraigiem notikumiem un piedzīvojumiem.

Filmas sižets, neatkarīgi no skatītāja vecuma, vedina uz pārdomām par cilvēka rīcību un tās sekām. Lai palīdzētu apkopot pārdomas par filmā “Jēkabs, Mimmi un runājošie suņi” redzēto, klasēs notika neliela diskusija.

Filmas “Jēkabs, Mimmi un runājošie suņi” sižets balstīts pašmāju rakstnieces Luīzes Pastores grāmatā bērniem “Maskačkas stāsts”. Filmas varoņus vizuāli iedzīvinājusi māksliniece Elīna Brasliņa, scenārija autore ir Līga Gaisa, producente – Sabīne Andersone, bet lomas ierunājuši Latvijā mīlēti aktieri Andris Keišs, Gatis Gāga, Kaspars Znotiņš, Baiba Broka un daudzi citi.

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

“Pa pēdām Jānim Daliņam” 5.a klase

Valmieras sākumskolas 5.a klase 8.marta rītā piedalījās Gaujas Stāvo krastu Sajūtu parka organizētajā slēpņošanas spēlē “Pa pēdām Jānim Daliņam!”

Lietderīgi izmantojām viedtālruņus, meklējot slēpņu atrašanās vietas, viesojāmies “Daliņu” mājās, meklējām atbildes uz jautājiem par Latvijas un Valmieras sporta vēsturi. Šajā sportiskajā un izzinošajā aktivitātē, 3 – 5 kl.grupā – Valmieras sākumskolas 5.a klase ir ātrākie un attapīgākie, 1.vietas ieguvēji!

PROJEKTS SAM 8.3.2. Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai

Projekta mērķis

Nodrošināt Latvijas izglītības pakalpojumu daudzveidību, kas balstīti uz individuālās mācību pieejas attīstību un ieviešanu vispārējās izglītības iestādēs, tādējādi uzlabojot izglītojamo kompetences un mācību sasniegumus.

1. Robotikas nodarbības 1.-3.klašu izglītojamiem

Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.2. specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt atbalstu vispārējās izglītības iestādēm izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” 8.3.2.2. pasākuma “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” ietvaros Valmieras sākumskol’askolēniem ar mācīšanās traucējumiem un talantīgajiem skolēniem ir iespējas iesaistīties interešu izglītības programmā “Robotikas nodarbības 1.-3.klašu izglītojamajiem”.

2. ”Radošuma akadēmijas” nodarbības 1.-6. klašu izglītojamajiem

Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.12. specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt atbalstu vispārējās izglītības iestādēm izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” 8.3.2.2. pasākuma “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” ietvaros Valmieras sākumskolā skolēniem ar mācīšanās traucējumiem un talantīgajiem skolēniem ir iespēja iesaistīties interešu izglītības programmā “”Radošuma akadēmijas” nodarbības 1.-6. klašu izglītojamajiem”.

Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs

Projekta specifiskais atbalsta mērķis ir Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs.

Projekta darbību īstenošanas laiks:

2016. gada 1. janvāris – 2020. gada 31. decembris

Projekta finansējums :

21 645 410 EUR (kopējais attiecināmais finansējums), tai skaitā:

  • 18 398 598 EUR - ESF finansējums
  • 3 246 812 EUR - valsts budžeta finansējums
karjeras_pasakumu_plans-2017_18-2.pdf

EKOSKOLA

2016.gada 19.septembrī, pulksten 11.00 Latvijas Nacionālās bibliotēkas telpās notika ikgadējā Ekoskolu apbalvojumu piešķiršana – 125 skolas saņēma prestižo starptautisko Zaļo karogu, bet vēl 57 skolas, kuru skaitā ar prieku, gandarījumu un lepnumu esam arī mēs – Valmieras sākumskola, ieguva Latvijas Ekoskolas sertifikātu.



Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Ilgtspējas prasmes nākotnes profesionāļiem

Projekta “Ilgtspējas prasmes nākotnes profesionāļiem” ietvaros skolotāja Iveta Lapiņa ir ieguvusi sertifikātu par “Eco-Budddy” spēles ieviešanu skolā. Spēle Eco-Buddy ir uzvarējusi lielākā pasaules green-tech konkursa Climate Launchpad nacionālajā finālā un ir iekļuvusi starp pasaules produktu top 100, kas risina klimata pārmaiņas. Spēle veidota, lai panāktu pozitīvas izmaiņas un veicinātu ilgtspējīgu domāšanu zemapziņas līmenī.

Spēles mērķis ir savākt atkritumus un sasniegt koku, kas simbolizē mūsu planētas dzīvību nākotnē. Visiem ir jāsadarbojas, lai likvidētu atkritumus un uzvarētu spēlē.

Šo spēli pirmie iepazina un izspēlēja vides pulciņa “Pīlādzītis” skolēni. Sadarbībā ar latviešu valodas skolotāju Aigu Kukaini arī 5.a klasē notika iepazīšanās ar šo spēli.

Skolēniem spēle likās interesanta, un skolotāja Iveta Lapiņa turpinās sadarboties arī ar citām klasēm.

Informāciju sagatavoja skolotājas Iveta Lapiņa un Aiga Kukaine

Ekoskolu jubilejas svinības Valmierā

relize-Ekoslolas-formuma.pdf

Transports.Vides kodekss. 2019./2020.m.g.

EcoDzejolisIlustrets (1).docx

Ekoskolas programmas dalībnieku - skolēnu izveidota prezentācija par Ekoskolu programmu, tās principiem.

Ekoskola-1.pdf

Projekts “Sporto visa klase”

Radīsim jaunu priekštatu par bērnu veselības priekšnoteikumiem ikvienam Latvijas skolēnam un viņu vecākiem. Šis nav projekts Olimpiešu sagatavošanai, tas paredzēts bērnu veselības nostiprināšanai, viņu stājas uzlabošanai un motivācijas radīšanai nodarboties ar sportu."

Žoržs Tikmers - projekta idejas autors

“Olimpiskās dienas 2019” vingrojumu komplekss

Raksts-par-atklāšanu-5-sezonu-Sp.v.kl_.-1.pdf

Projekts Pumpurs

Uzzini vairāk!

www.pumpurs.lv www.ikvd.gov.lv

Seko mums Facebook! www.facebook.lv/pumpurs.lv

Projekta biroja kontakti: pmp@ikvd.gov.lv

tālr. 28684847, Smilšu iela 7, Rīga, LV-1050

Projekta mērķis

mazināt to bērnu un jauniešu skaitu, kas priekšlaicīgi pārtrauc mācības un neiegūst izglītību.

Iesaistītie — 80 % Latvijas pašvaldību, 614 vispārējās izglītības un profesionālās izglītības iestādes. Ilgtermiņa ieguvums - atbalstoša skolas vide.

Darbības laiks — 2017.—2022. gads.

Projektu īsteno izglītības kvalitātes valsts dienests sadarbībā ar Latvijas pašvaldībām un valsts profesionālās izglītības iestādēm.

PRIEKŠLAICĪGAS MĀCĪBU PĀRTRAUKŠANAS RISKI

SOCIĀLĀS VIDES UN VESELĪBAS RISKI

  • bieži slimo
  • ĪpaÅ¡as vajadzÄ«bas
  • slims tuvinieks
  • grÅ«tniecÄ«ba/mazs bērns
  • laulÄ«ba/attiecÄ«bas
  • atkarÄ«ba

AR MĀCĪBĀM/SKOLAS VIDI SAISTĪTI RISKI

  • neattaisnoti mācÄ«bu kavējumi
  • grÅ«tÄ«bas mācÄ«bās
  • konflikti ar klasesbiedriem, pedagogiem
  • vardarbÄ«ba

EKONOMISKIE RISKI

  • apgrÅ«tināta nokļūšana uz skolu
  • vau materiālie apstākļi
  • mājās nav pieejas internetam
  • pienākumi mājās, kas traucē mācÄ«bām

AR ĢIMENI SAISTĪTI RISKI

  • vecāki ilgstošā prombÅ«tnē
  • pieskata brāli/māsu
  • vecākiem atkarÄ«ba
  • konflikti/vardarbÄ«ba Ä£imenē
  • vecāki nepietiekami atbalsta/
  • pārlieku iesaistās

Projekts ERASMUS+