Projekti
SKOLAS SOMA
2021./2022.māc.g. 1.pusgads
“Carnival Youth” 1-5.klases
Pateicoties projektam “Latvijas skolas soma”, 31.05. Valmieras sākumskolas skolēnus un skolotājus priecēja viena no Latvijā populārākajām grupām “Carnival Youth”.
Tā ir indie rock grupa no Latvijas, kas ar straujiem panākumiem debitēja 2011. gadā, gūstot atpazīstamību gan dzimtenē, gan ārpus tās. Grupu izveidojuši dvīņi Edgars un Emīls Kauperi, Roberts Vanags un Aleksis Luriņš. 2014. gadā grupa izdeva pirmo ierakstu — minialbumu “Never Have Enough”, bet jau tā paša gada oktobrī iznāca grupas debijas albums “No Clouds Allowed”, kas apbalvots ar Latvijas mūzikas ierakstu gada balvu “Zelta mikrofons” kategorijā “Labākā debija”. 2016.gadā “Carnival Youth” saņēma European Border Breakers Award balvu par panākumiem ārvalstīs. 2016.gadā iznāca grupas otrais albums “Propeller” un 2017.gadā jaunākais albums “Vienā vilcienā”.
Iedvesmojoša, skanīga mūzika priecēja Valmieras sākumskolas jauniešus un skolotājus. Paldies grupai, ka skolas pēdējā diena bija tik īpaša!
Kino “Vecā dārza noslēpums”1., 2. un 5.klases
28.05. un 29.05. 1.klases , 2.klases un 5.klases “LATVIJAS SKOLAS SOMA” ietvaros apmeklēja Valmieras kino teātri”Gaisma”, kur varēja noslatīties filmu “Vecā dārza noslēpums”.
“Vecā dārza noslēpums” ir ar ķirbjiem, ceptām sliekām, bišu medu un citiem vitamīniem bagāta filma, kurā galvenie varoņi ir četri bērni: Santa, Kaspars, Nils, un Keita. Viņi reizēm ielavās un spēlējas bijušā VEF inženiera, pensionāra Armanda aizaugušajā dārzā. Armanda vienīgais sarunu biedrs ir papagailis Tesla, bet it visur izpaužas viņa inženiera prāts.
Nepietiek ar to, ka mazie razbainieki lien dārzā – uzrodas viltīgais un naudaskārais uzņēmējs Kārlis, kurš “met acis” uz veco dārzu, un ne tikai. Drīz vien savērpjas dažādi raibi notikumi, kuros iesaistās divi Kārļa palīgi. Skolas bērniem nākas risināt ne tikai mammas privāto dzīvi, bet arī piedalīties dārza teritorijas aizstāvēšanā, izmantojot mūsdienīgas tehnoloģijas. Un tad atklājas patiesais vecā dārza noslēpums…
Paldies par jauko piedzīvojumu!
“Tautas mūzikas instrumentu pasaulē” 1.klasēm
29.05. Valmieras sākumskolā iniciatīvas “LATVIJAS SKOLAS SOMA” ietvaros notika pasākums “Tautas mūzikas instrumentu pasaulē” 1.klasēm.
Pasākuma mērķis bija iepazīstināt bērnus ar latviešu tautas folkloru, izspēlējot dažādus tautas mūzikas instrumentus un iepazīties ar tradicionālās mūzikas instrumentiem tos gan redzot, gan dzirdot, gan spēlējot, gan uzzinot pamatinformāciju par katru no tiem.
Interesanto un aizraujošo mūzikas nodarbību vadīja Ilga Reizniece un Iveta Mielava. Ilga Reizniece, grupas Iļģi dibinātāja, skolotāja un ilggadēja folkloras studiju pasniedzēja, izspēlējot dažādus mūzikas instrumentus, gan iepazinās ar auditoriju, gan caur melodiju un skaņām vizualizēja dažādas dabas norišu un sadzīves ainas, improvizējot konkrētus apstākļus. Kopīgi tika izspēlēta spēle, kurā minēti 23 dažādi tautas mūzikas instrumenti – tie visi atradās turpat bērnu tuvumā skolas zālē, tos nodarbības laikā varēja aptaustīt un iespēju robežās pamēģināt paspēlēt. Klātesošie ar lielu interesi, patiku un ieinteresētību iesaistījās aktivitātēs un dziedāja līdzi visiem zināmas tautasdziesmas. Skola saņēma dāvanu – spēli, ko var izmantot arī kā uzskates materiālu. Paldies pasākuma vadītājām gan par dāvanu, gan par patīkami un lietderīgi pavadīto pēcpusdienu!
Vīru kopa “Vilki”4.-6.klasēm
24.05. “LATVIJAS SKOLAS SOMA”” ietvaros Valmieras sākumskolā viesojās vīru kopa “Vilki” ar koncertprogrammu, kura veicina bērnos patriotismu un nacionālās identitātes sajūtu. Vīru kopa “Vilki” ar savu priekšnesumu bija kā ieskaņa Valmieras pilsētas atbrīvošanas 100.gadadienas un Cēsu pulka skolnieku rotas svinīgajam gājienam, kurš norisinājās uzreiz pēc koncerta.
Latviešu karavīru dziesmas ar attiecīgā laika mūzikas instrumentiem (kokles, ģīgas, dūkas, bungas, stabules, harmonikas, ģitāra, cītara, mandolīna, akordeons) mijās ar vēsturiskiem stāstījumiem par karavīra apģērbu, ieročiem, mūzikas instrumentiem, kaujas taktiku, kultūras un atpūtas dzīvi.
Papildus stāstījumiem un dziesmām uz ekrāna ar videoprojektoru tika demonstrēti gan arheoloģiskā materiāla atdarinājumu tuvplāni, gan 20.gs. latviešu karavīra gaitas fotoattēlos.
Vīru kopas “VILKI” dalībnieki koncertlekcijas laikā bija tērpušies arheoloģiskajos tērpos.
Koncertprogrammas klausītāji bija 4.-6.klases.
Izrāde – lekcija 2.-3.klasēm “Putni”
08.05.2019 Valmieras sākumskolā iniciatīvas “LATVIJAS SKOLAS SOMA” ietvaros izrāde –lekcija “PUTNI” 2.-3.klasēm.
Seši stāsti par cilvēka satikšanos ar putniem un ne tikai… Kā balodis būvē ligzdu? Cik plats ir vanaga spārnu atvērums? Kurš putns iemainīja zelta spalvas pret skaistāko balsi pasaulē? No kura lidoņa nobijās putnu draugs Edgars? To visu un pat vēl vairāk uzzināja un pieredzēja izrādē-lekcijā bērniem „Putni”.
Iedvesmu šim asprātīgajam un emocionāli ekspresīvajam stāstam izrādes radošā komanda smēlusies latviešu tautas pasakās. Izrādes galvenais varonis saka: “Darbi nekur nepazudīs, bet putni… tie gan var aizlaisties vienā acumirklī, tāpēc nepalaidīsim garām iespēju ar tiem sasveicināties”
Izrādē kopā ar izglītojošo informāciju tika radīta emocionāli ekspresīvs, asprātīgs stāsts par to, kā cilvēks dažādos vecuma posmos no jauna iepazīst brīnumaino putnu pasauli.
Animācijas filma “Jēkabs, Mimmi un runājošie suņi”1.-6.klases
03. un 20.03.2019. iniciatīvas “Latvijas skolas soma” ietvaros 1.- 6. klases izglītojamie apmeklēja kino seansu, kurā skatījās animācijas filmu.
Animācijas filma “Jēkabs, Mimmi un runājošie suņi” ir tapusi Nacionālā Kino centra programmā ”Latvijas filmas Latvijas simtgadei”. Tas ir aizraujošs piedzīvojumu stāsts par neparastu draudzību starp runājošiem suņiem un bērniem, kas aizved uz it kā tik tuvās, bet vienlaikus tālās un noslēpumainās Maskačkas ieliņām un pagalmiem. Filma piemērota visai ģimenei – kā maziem, tā lieliem skatītājiem. Lai gan filmas sižets risinās vienā no Rīgas kolorītākajiem mikrorajoniem – Maskačkā, aizraujošais stāsts būs tuvs ikvienam, kam patīk sekot līdzi spraigiem notikumiem un piedzīvojumiem.
Filmas sižets, neatkarīgi no skatītāja vecuma, vedina uz pārdomām par cilvēka rīcību un tās sekām. Lai palīdzētu apkopot pārdomas par filmā “Jēkabs, Mimmi un runājošie suņi” redzēto, klasēs notika neliela diskusija.
Filmas “Jēkabs, Mimmi un runājošie suņi” sižets balstīts pašmāju rakstnieces Luīzes Pastores grāmatā bērniem “Maskačkas stāsts”. Filmas varoņus vizuāli iedzīvinājusi māksliniece Elīna Brasliņa, scenārija autore ir Līga Gaisa, producente – Sabīne Andersone, bet lomas ierunājuši Latvijā mīlēti aktieri Andris Keišs, Gatis Gāga, Kaspars Znotiņš, Baiba Broka un daudzi citi.
“Pa pēdām Jānim Daliņam” 5.a klase
Valmieras sākumskolas 5.a klase 8.marta rītā piedalījās Gaujas Stāvo krastu Sajūtu parka organizētajā slēpņošanas spēlē “Pa pēdām Jānim Daliņam!”
Lietderīgi izmantojām viedtālruņus, meklējot slēpņu atrašanās vietas, viesojāmies “Daliņu” mājās, meklējām atbildes uz jautājiem par Latvijas un Valmieras sporta vēsturi. Šajā sportiskajā un izzinošajā aktivitātē, 3 – 5 kl.grupā – Valmieras sākumskolas 5.a klase ir ātrākie un attapīgākie, 1.vietas ieguvēji!
PROJEKTS SAM 8.3.4. Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai
Projekta mērķis: veicināt ilgtspējīgas sadarbības sistēmas veidošanu starp pašvaldību, izglītības iestādēm, pedagogiem, atbalsta personālu un izglītojamo vecākiem vai pārstāvjiem, lai laikus identificētu izglītojamos ar risku pārtraukt mācības un sniegtu viņiem personalizētu atbalstu.
Eiropas Sociālā fonda projekts Nr. 8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”
Zināms, ka tieši jaunākajā skolas vecumā tiek ielikti pamati bērna ticībai savām spējām, attieksmei pret skolu un mācībām. Vai gluži otrādi – var veidoties neveiksminieka tēls ar neticību un nevēlēšanos mācīties. Lai paplašinātu iespējas sniegt individuālu atbalstu bērniem ar grūtībām mācībās, Valmieras sākumskola iesaistījusies projektā PuMPuRS (“Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”)
2020./2021. mācību gadā Valmieras sākumskolā tika realizēti 8 individuālā atbalsta plāni. Notikusi 61 individuāla konsultācija, kur sniegts atbalsts gan konkrētos mācību priekšmetos, gan emocionāls atbalsts, kas patiešām bija būtisks attālinātajā mācību procesā.
Skolotājiem bija iespēja piedalīties supervīzijā. Supervīzijā tika pārrunāti jautājumi par skolēnu mācību motivāciju, gatavību pieņemt un izmantot projekta piedāvāto palīdzību.
Izvērtējot mācību gada rezultātus, ir gandarījums, ka projektā iesaistītie bērni mācību gadu pabeiguši ar sekmīgiem vērtējumiem.
Skolas psihologs Baiba Bērziņa
Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs
Projekta specifiskais atbalsta mērķis ir Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs.
Projekta darbību īstenošanas laiks:
2016. gada 1. janvāris – 2020. gada 31. decembris
Projekta finansējums :
21 645 410 EUR (kopējais attiecināmais finansējums), tai skaitā:
18 398 598 EUR - ESF finansējums
3 246 812 EUR - valsts budžeta finansējums

Projekts “Sporto visa klase”
Radīsim jaunu priekštatu par bērnu veselības priekšnoteikumiem ikvienam Latvijas skolēnam un viņu vecākiem. Šis nav projekts Olimpiešu sagatavošanai, tas paredzēts bērnu veselības nostiprināšanai, viņu stājas uzlabošanai un motivācijas radīšanai nodarboties ar sportu."
Žoržs Tikmers - projekta idejas autors
Projekts Pumpurs
Uzzini vairāk!
www.pumpurs.lv www.ikvd.gov.lv
Seko mums Facebook! www.facebook.lv/pumpurs.lv
Projekta biroja kontakti: pmp@ikvd.gov.lv
tālr. 28684847, Smilšu iela 7, Rīga, LV-1050
Projekta mērķis
mazināt to bērnu un jauniešu skaitu, kas priekšlaicīgi pārtrauc mācības un neiegūst izglītību.
Iesaistītie — 80 % Latvijas pašvaldību, 614 vispārējās izglītības un profesionālās izglītības iestādes. Ilgtermiņa ieguvums - atbalstoša skolas vide.
Darbības laiks — 2017.—2022. gads.
Projektu īsteno izglītības kvalitātes valsts dienests sadarbībā ar Latvijas pašvaldībām un valsts profesionālās izglītības iestādēm.
PRIEKŠLAICĪGAS MĀCĪBU PĀRTRAUKŠANAS RISKI
SOCIĀLĀS VIDES UN VESELĪBAS RISKI
bieži slimo
Īpašas vajadzības
slims tuvinieks
grūtniecība/mazs bērns
laulība/attiecības
atkarība
AR MĀCĪBĀM/SKOLAS VIDI SAISTĪTI RISKI
neattaisnoti mācību kavējumi
grūtības mācībās
konflikti ar klasesbiedriem, pedagogiem
vardarbība
EKONOMISKIE RISKI
apgrūtināta nokļūšana uz skolu
vau materiālie apstākļi
mājās nav pieejas internetam
pienākumi mājās, kas traucē mācībām
AR ĢIMENI SAISTĪTI RISKI
vecāki ilgstošā prombūtnē
pieskata brāli/māsu
vecākiem atkarība
konflikti/vardarbība ģimenē
vecāki nepietiekami atbalsta/
pārlieku iesaistās