Oktobris

Lai īpaši godātu latviešu valodu kā vienīgo valsts valodu Latvijā, svētku, atceres un atzīmējamo dienu kalendārā pēc Valsts prezidenta Egila Levita ierosinājuma 15. oktobrī šogad un turpmāk tiks svinēta Valsts valodas diena.

Katrs ir aicināts paust pārdomas un atziņas, turpinot teikumu “Latviešu valoda man ir…”.

To vari izdarīt šeit:

https://forms.gle/5nSwJMwXjoDdQGnH7

Piedalies arī Tu!

Līdz 28.10. nes izprintētas A4 fotogrāfijas (daba, cilvēki, tradīcijas u.c., viss ar ko Tev saistās Latvija) vai iesūti tās (jpg., png.) diana.rudzite@valmiera.edu.lv

Izstāde būs apskatāma no 1.11. - 26.11. skolā un skolas tīmekļa vietnē.

"Skola2030" mācību jomu koordinātoru seminārs

Rudens brīvlaiks vienmēr piedāvā plašu skolotāju tālākizglītošanās programmu. Lai arī šoreiz dažām plānotajām aktivitātēm tiek mainīts gan norises laiks, gan satikšanās veids, darbs notiek. Pedagogi mācās darba grupās skolās, piedalās mācībās, kas tiek rīkotas novada un arī valsts ietvaros.

Ceturtdienas rītā, 21.oktobrī Skola2030 tiešsaistes seminārā tikās sākumskolas mācību jomu novadu un pilsētu koordinatori no visas Latvijas. Tika prezentēta un uzklausīta pieredze par skolotāju atbalstu darbā, veiksmīgākiem atbalsta veidiem, lai sasniegtu vēlamo rezultātu, lielākiem izaicinājumiem koordinatora darbā, veiksmes stāstiem skolas ikdienā un citiem jautājumiem. Viens no tiem, kā objektīvi iegūt un izmantot diagnosticējošo darbu rezultātus.

Pulkstenis ir 9 no rīta. Skan laba vēlējumi, un viss var sākties. Mūsu skolas skolotāja Helga Mezīte ir viena no pirmajām, kura dalās savā pieredzē. Tā, strādājot klasē ar bērniem un vadot metodisko darbu sākumskolā pilsētā un novadā, uzkrāta liela. Pieredze, kas rūpīgi sistematizēta, analizēta vienatnē un kopā ar kolēģiem, regulāri papildināta ar nepieciešamo jauno un vērtīgo no Latvijas un citu valstu skolotāju darba. Šoreiz plānotā 15 minūšu uzstāšanās ievelkas ilgāk, jo klausītājiem ir jautājumi, rodas interese, kā vislabāk jaunajās programmās paredzēto iedzīvināt skolas ikdienā. Helga stāsta par sadarbību sasniedzamo rezultātu noteikšanā pilsētā, par Valmieras sākumskolas sistēmu, iepazīstot skolēnus, uzsākot mācības 1.klasē, par nākotnes plāniem un pārdrošu, bet realizējamu ideju – tiešsaistes olimpiādi.

Stāsti turpinās, domas raisās, briest jauni plāni aktīvai darbībai. Koordinatori beidz darbu ar domu un apņemšanos sadarbību ar Skola2030 komandu un eksperti Agritu Miesnieci turpināt, veidojot atbalstu skolotājiem ikdienas darbā skolā.

Iepazīstam programmēšanu – Codeweek 2021

Vispasaules programmēšanas nedēļas Codeweek pasākums nedēļas garumā norisinājās arī mūsu skolā.

Pirmo klašu skolēni iepazina programmēšanu caur kustību, izmantojot sacensību elementus. Otro un trešo klašu skolēni programmēja savus pirmos stāstiņus par kaķēnu, kurš mācās programmēt un veica ceļojumu cauri visiem gadalaikiem un mazo smieklīgo radībiņu Tiku, kas spēlēja rudens futbolu ar saviem draugiem Toku un Taku. Drošākie skolēni paši radīja savus stāstiņus ar planšetēm un datoriem ScratchJr programmā un tajos bija gan Helovīnu laika sikspārņi, gan kosmosa ceļojumi, gan citi aizraujoši piedzīvojumi.

Datorikas skolotājas

Arī attālināti un īpašos apstākļos klātienē skolā noris neticami labi notikumi

Valmieras sākumskolā darbs notiek ik uz soļa, neskatoties uz izsludināto ārkārtas situāciju, mainīgo mācīšanās plānu klātienē, rudens laika apstākļiem un katras personības dažādajiem raksturiem un noskaņojumu. Skolas resursi: gan cilvēciskie, gan tehniskie tiek izmantoti, lai mācīšanās un sadarbība notiktu aizvien kvalitatīvāk un pēc labākās sirdsapziņas, katram ieguldot savu darbu.

Klāt rudens brīvlaiks. Šoreiz ilgi gaidīts, bet pienācis pietiekoši ātri. Katrs var vērtēt, cik paspējis, cik apzinīgi strādājis, kas vēl jādara, lai veiktos labāk. Un tagad tikai daži piemēri no kopīgā darba, kas darīts līdz brīvlaikam.

2.b klases skolēni mācījušies centīgi, un Pūcīte visus sagaidīja “ballītē”, spēlējot spēles, par ko visiem klātesošajiem bija liels prieks (ierastā ballīte, kādas svinējām “parastajā” režīmā, patreiz nav iespējama): mācīties draudzēties, uzvarēt un zaudēt, veidoties par labu kolektīvu kopā ar skolotāju Martu.

3.d klasē aktuāla tēma “Emocijas”: kā tās rodas, kā atpazīt, kādus atslēgvārdus izmantot, lai tās raksturotu, ko darīt ar emocijām, emociju dažādība. Tāpat turpinās ierastais darbs “centriņos”. Taču skolotājai Helgai jāizmanto radoša pieeja, lai ierasto grupu darbu modificētu, nodrošinot skolēnu distancēšanos. Jāsaka, ka izdodas ļoti labi. Tāpat var baudīt 3.klašu mandalu izstādi: krāsas, faktūras un sava veida meditācijas iespējas skolēniem šajā visiem trauksmainajā laikā.

Skolotāja Sanita ievedusi skolēnus dzejas pasaulē, veidojot dzeju ar noskaņu – vizuālu dzejoli. Tas padara interesantāku un aizraujošāku gan dzejas lasīšanu, gan iedziļināšanos tajā. Atkal kāds veiksmīgs skolas stāsts.

Pasaules vēstures un Latvijas vēstures stundas, kā jau ilgus gadus ierasts, skolā notiek skolotājas Inetas vadītas. Aizraujošie stāsti par vēstures liecībām, apceļojot Valmieras sākumskolu, Valmieras Valsts ģimnāziju, Ģīmes upes dabas taku un pat šaursliežu dzelzceļu, notiek aktīvā pārgājienā, klausoties skolotājas prasmīgo stāstījumu. Šeit jāpiebilst, ka skolotāji veido sadarbības stundas, un šoreiz kopā strādāja skolotājas Ineta un Stella. Sestajiem, mūsu lielākajiem un prasmīgākajiem skolēniem, ir lieliska iespēja mācīties kopā ar savām skolotājām.

Izzinoša un gudra izveidojusies siena līdzās mūzikas un mākslas jomas kabinetiem. Šeit uzkavējas arī skolotāji un tehniskie darbinieki, lai smeltos zināšanas un atkārtotu jau zināmo par pasaulē izciliem mūziķiem un mūzikas grupām. Tas kā projekta darbs tapis attālināto mācību laikā mūzikas skolotāju Ineses un Larisas vadībā. Protams, visi zinām, ka mūzikas stundas nav tikai dziesmu dziedāšana, tās ir notis, noskaņa un emocijas, komponisti, ansambļi, skaņdarbi, mūzikas instrumenti, ritms un radīšana. Skolēniem ir visas iespējas iegūt ne tikai zināšanas, bet arī radoši un emocionāli pilnveidoties.

Vizuālās mākslas kabinetā smaržo pēc rudens, krāsām, līmes un ir kur “aci piesiet” ik uz soļa. Maskas, telpiskums, faktūra, figūra, dinamika un daudz kas cits skan stundās, un skolēni aizrautīgi dara uzdoto uzdevumu, kurā katrs var izpausties un parādīt prasmes.

Interesentiem bija iespēja redzēt senas lietas, kuras 4.klašu skolēni un sociālo zinību un vēstures skolotāja Kristīne iekārtoja izstādē. Vai arī tavas mājas glabā kādu senu liecību?

Datorikas stundās, kuras apgūst visu klašu skolēni kā atsevišķu mācību priekšmetu, jau notikušas aktivitātes Programmēšanas nedēļas ietvaros. Īsts prāta mežģis, kas notiek ar aizrautību un degsmi. To visu plāno un vada skolotājas Baiba, Linda un Helga. Un kas zina, iespējams, pēc kāda laika Latvijā labākais programmētājs būs mācījies tieši Valmieras sākumskolā.

Šie ir tikai daži mācību priekšmeti un aktivitātes, kuras paveikuši skolēni kopā ar saviem skolotājiem. Aktīvs darbs notiek katrā klasē, mācoties klātienē, un pie datoru ekrāniem, pieslēdzoties attālinātajās stundās. Tiek risināti matemātikas uzdevumi, sacītas atbildes latviešu, angļu, vācu un krievu valodās, pētīta daba un tās procesi, šūts, līmēts, palīdzēts, uzklausīts un domāts. Domāts par katru skolēnu skolā: kā dzirdēt, saprast un būt blakus vislabāk, lai visi sasniegtu savu labāko virsotni.

Cilvēks kustībā

Vizuālā māksla ir daudzveidīga māksla, kuru var radīt ne tikai iekštelpās, bet arī darbojoties dabā, skolas teritorijā. Iesaistot bērnu radošumu, turpinām tēmu "Cilvēks kustībā", starp lapu čaukstošām skaņām. Šeit bērni aktīvi darbojas ar dažādu pozu demonstrēšanu, un atveidošanu vieglajās koku lapās, kā arī neizpaliek jautri smiekli un rotaļas ar koku gaisīgajām lapām.

Skolotāja Silva Buliņa

Avīze_2021_RUDENS.docx.pdf

Eksperimenta laikā no koka lapām caur atvārsnītēm (mazas atverītes lapas apakšpusē) iztvaiko ūdens, kas, saskaroties ar maisiņu, rada ūdens pilienus. Līdz ar ūdeni pa atvārsnītēm izdalās arī skābeklis, tādējādi var redzēt, ka koks un jebkurš augs elpo un rada skābekli.

“Atklāj par ūdeni kopā ar Skudru Urdu’’

1. a klase pieņēma izaicinājumu un no oktobra līdz martam piedalīsies akcijā “Atklāj par ūdeni kopā ar Skudru Urdu’’.

Saņēmām pirmo uzdevumu, kopā izpētījām, izplānojām un veicām. Pirmais uzdevums – transpirācija. Ko nozīmē transpirācija? Zini? Mēs meklējām atbildi un veicām eksperimentu. Skaties foto, kā mums gāja!

Informāciju sagatavoja 1. a klases audzinātāja Baiba Siliņa

Labo darbu nedēļa

“Labs darbiņš mani teica…” māca latviešu tautasdziesma. Labu darot arī pašam prieks par paveikto. Labu darīt nozīmē arī darbu labi padarīt. Tagad šo ideju aktualizēja Labo darbu nedēļa. Labais darbs ir arī otram palīdzēt, ziedot vai dāvināt. Dāvanas parasti pieņemts dāvināt uz svētkiem, īpaši Ziemassvētkos, bet neviens nav teicis, ka dāvināt un otru iepriecināt var arī bez īpaša iemesla 1.C klases audzinātāja Ruta Dambe bija uzaicinājusi savus skolēnus uzdāvināt jaunas un labas grāmatas skolas bibliotēkai. Pēc pārrunām par lasīšanu un izlasītajām grāmatām stundas beigās bērni skolas bibliotēkai uzdāvināja 18 vērtīgas grāmatas. Liels paldies par mūsu krājuma papildināšanu un aicinām nākt lasīt visus skolēnus, jo mūsu bibliotēkā ir ļoti daudz aizraujošu, interesantu un jaunu grāmatu. Gaidām ciemos!

Bibliotekāre Sarmīte R.

Laimes koks valmieras sākumskolā

Valmieras sākumskolā šis rudens ir bagāts ar dažādiem notikumiem, neskatoties uz saspringto situāciju. Ikdiena ievieš nepārtrauktu plānošanu, lai visas aktivitātes noritētu bez lielas aizķeršanās un pietiekami gludi. Kad ir iespēja stādīt laimes kokus, darīt labus darbus, skolas administrācija devusi savu artavu labā un skaistā vairošanai. Skolas pagalmā savu zaļo ceļu uzsākusi maza, kupla eglīte. Pacietības skolā pietiek visiem, lai sagaidītu laiku, kad eglītē varēsim ne tikai iesiet lentes pušķi, bet priecēt ar gaismām, rūķiem un dāvanām Ziemassvētku laikā. Lai kuplo kopā stādītā laimes egle mūsu skolā!

Miķeļdiena

Valmieras sākumskola ieskandināja Miķeļdienu ar dziesmām , atzīmējot rudens saulgriežus. MIķeļvīriņš bija sarūpējis bērniem fotoorientēšanos ar dažādām aktivitātēm, kurās varēja gan aktīvi izkustēties, pārbaudīt savas zināšanas, vai uzzināk ko jaunu.

Bērniem bija iespēja sevi pārbaudīt ar uzdevumiem par rudens kokiem, sagrupējot rudens lapas kopā ar kokiem un to nosaukumiem! Kā arī atminēt krutvārdu mīklu, kur bija uzdoti dažādi jautājumi par Miķeļdienu, rudens dārzeņiem, dabas parādībām. Izpēlēt rotaļu "Diena un nakts", jo Miķeļdiena simbolizē tumsa gaismas cīņu, abi viena garuma!

Un kā tad neizpalikt bez fotosesijas! Kā pēdējais uzdevumiem bija, saliekot kopā vārdu no burtiem, uztaisi kopīgu klases bildi!

Valmieras sākumskolā Miķeļdiena ir pavadīta jautrā, radošā gaisotnē!

Jaunā testēšanas kārtība

Ņemot vērā daudzos COVID-19 saslimšanas gadījumus ar nākamo nedēļu skolēnu testēšana notiks katru otrdienu.

Testi tiks veikti pirmās stundas laikā, izmantojot sterilus, vates tamponus (kociņus). Izņēmuma gadījumos līdz 11:00.

Ja bērns nav skolā, par testu individuāli jāvienojas ar medmāsu.

Ar cieņu, skolas administrācija