Erasmuss +
Kā palielināt skolēnu iesaisti mācību procesā?
Maija sākumā mēs, Valmieras sākumskolas skolotājas Jaroslava un Baiba, piedalījāmies Erasmus+ projekta kursos “Kā palielināt skolēnu iesaisti mācību procesā?”, kas norisinājās Francijā.
Kursos piedalījās arī skolotāji no Horvātijas, Igaunijas, Itālijas un Polijas. Piecās dienās iepazinām un apguvām dažādus digitālus rīkus, kas paredzēti stundu un interaktīvu aktivitāšu veidošanai, izmēģinājām diskusiju platformu iespējas un guvām nelielu ieskatu mākslīgā intelekta attīstības perspektīvai izglītības jomā.
Kā visaizraujošākais rīks, kuru izmēģinājām pirmajā kursu dienā, bija tiešsaistes platforma Goochase, ar kuras palīdzību var veidot interaktīvas aktivitātes gan pieaugušiem, gan skolēniem. Ar šo aktivitāti var sadalīt skolēnus komandās un dot dažādas misijas jeb uzdevumus, kurus saņem uz telefona vai planšetes uzstādītajā Goochase aplikācijā un kas jāpaveic noteiktā laikā. Par paveikto misiju var iegūt punktus un misijas vadītājs var arī komentēt paveikto. Mūsu misija bija iepazīt Parīzes ievērojamākās vietas, kas atradās netālu no mūsu kursu norises vietas. Kursu vadītāja sadalīja visus dalībniekus komandās un “palaida misiju” uz 2,5 stundām. Tā bija lieliska iespēja ne tikai iepazīt Parīzi, bet brīvā un nepiespiestā atmosfērā iepazīties ar pārējiem kursu dalībniekiem un stiprināt savas angļu valodas zināšanas.
Nākamajās kursu dienās izmēģinājām veidot mācību stundas tādās lielās platformās kā Nearpod un TedEd, kuru iespējas nedaudz līdzinās attālinātā mācību laikā izmantotajai Google Classroom, bet pieejamas arī daudzas citas funkcijas, tai skaitā Nearpod savietojamība ar Google classroom.
Valodu skolotājiem lieliski noderētu diskusiju platforma Flip, ar kuras palīdzību veidojām īsus video un publicējām tos vērtēšanai citiem kursu biedriem.
Iejutāmies arī raidierakstu jeb podcastu veidotāju lomā un izmēģinājām Spotify podcaster platformu.
Kā ielūkošanās nākotnē likās mākslīgā intelekta jeb AI iespēju izmēģināšana, gan izveidojot prezentāciju ar mākslīgo intelektu programmā Wepik, gan mākslīgā intelekta Dall-e 2 radīto attēlu ģenerēšanas iespēju aplūkošana.
Mūsu skolā gana bieži tiek izmantota Padlet aplikācija, bet kursos atklātais jaunums bija Padlet kartes izmantošana, lai atzīmētu un iepazīstinātu ar savas valsts skaistākajiem tūrisma objektiem.
Diezgan bieži skolēnu motivēšanai, it īpaši sākumskolas posmā, noder dažādi spēļu elementi un tāpēc pēc nopietno platformu apguves, izklaidējāmies, veidojot stop kadru animācijas Stop motion video aplikācijā.
Papildus mācībām, neizpalika arī kursantu savstarpēja iepazīstināšana ar savu skolu, valsti un ievērojamākām vietām, kuras ir vērts apmeklēt un apskatīt. Kursi notika tieši Latvijas svētku dienā - 4. maijā, tāpēc sagatavojām nelielu pārsteigumu saviem kursu kolēģiem un kopā atzīmējām šo dienu pacienājot kursabiedrus ar līdzpaņemto īsto latviešu rupjmaizi, žāvēto gaļu un Laimas konfektēm.
Lielu paldies varam teikt arī kursu organizētājiem, jo viņi piedāvāja lielisku iespēju apskatīt Parīzes skaistākos kultūras un vēstures objektus izbraucienā ar Parīzes tūres autobusu.
Kā nākamais solis pēc kursu apmeklēšanas ir kursos apgūto rīku izmantošana un piedāvāšana skolēniem, tāpēc maija beigās skolotāja Jaroslava angļu valodas stundās skolēniem deva iespēju izmēģināt Padlet karti, lai atzīmētu, kurās valstīs viņi ir bijuši un pastāstītu par tām, bet lietotnē Flip skolēni pilnveidoja angļu sarunvalodu, veidojot dialogus.
Savukārt pēdējās datorikas stundās skolotāja Baiba uzdeva skolēniem veikt gada noslēguma misijas Goosechase aplikācijā - pateikt paldies kādai skolotājai, apciemot direktoru un izstāstīt, cik labi uzvedušies, novērtēt gada labāko pasākumu, parādīt zināšanas un atklāt, ko iemācījušies matemātikā, angļu valodā, pateikt lielo paldies skolas virtuves saimniecītei par garšīgajiem saldajiem ēdieniem. Tik daudz misiju, bet, kā skolēni atzina, būtu gatavi pildīt vēl kādu, jo laiks paskrējis lielā ātrumā un interesantā veidā.
Kursos apgūtos un vispiemērotākos rīkus tieši sākumskolas posmam piedāvājām iepazīt un izmēģināt arī savas skolas skolotājiem jūnija sākumā.
Pēc kursu apmeklēšanas guvām pārliecību, ka mūsu skola ir mūsdienīga un laikam ejoša līdzi, jo vairākus no kursos piedāvātajiem rīkiem jau lietojam ikdienā vai esam lietojušas mācību darbā attālināto mācību laikā.
Jaroslava Sirmais Hreškova un Baiba Balode.
Projekts tika īstenots pateicoties ES Erasmus+ programmas finansējumam.