Aktualitātes

Izmaiņas "Jauno autoru vakara" norises datumā!Pasākums pārcelts uz 5.martu!

Superziķeris 2019 2.kārta

Konkursa "Superziķeris 2020" mērķis ir popularizēt bērnu un jauniešu tehnisko jaunradi. Piedāvāt izglītojamiem netradicionālu un kvalitatīvu brīvā laika pavadīšanas iespēju savas personības izzināšanai, palīdzot atklāt savas spējas un talantus, kā arī veicinot veselīgu konkurenci. Konkursa norises vieta un organizatori ir Valmieras Jaunatnes centrs "Vinda".

Konkursa pirmā kārta –notika 11.februārī plkst. No Valmieras sākumskolas piedalījās 7 skolēni, no kuriem uz 2.kārtu 16.martā tikuši:

  • Mārtiņš Ruska 4.b klase,
  • Ričards Paltiņš 4.c klase,
  • Nils Pētersons 4.d klase.

Skolotāja ZINTA LIEPIŅA

Veiksmi nākošajā kārtā!


Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

HIPPO angļu valdodas olimpiāde

Šodien 21. februārī 40 Valmieras sākumskolas skolēni piedalās 8. starptautiskajā angļu valodas olimpiādē Hippo “English Without Borders” . Šo unikālo olimpiādi organizē GLOBAL HIPPO ASSOCIATION. GLOBAL HIPPO ASSOCIATION ir bezpeļņas organizācija, kas dibināta 2012. gadā ar mērķi popularizēt angļu valodas zināšanu nozīmi un pulcēt bērnus no dažādām valstīm.

Hippo “English Without Borders” olimpiāde ir starptautiska olimpiāde, kas veicina angļu valodu, izaicina studentus visā pasaulē konkurēt angļu valodas zināšanās un uzlabo skolotāju sadarbību. Olimpiāde veicina kopīgas identitātes un integrācijas izjūtas attīstību, kalpo par paraugu jauniešiem, kuri dzīvo kopā kā viena kopiena. Galvenais mērķis ir radīt un uzturēt draudzīgas attiecības, starptautisko sapratni un sportiskās konkurences garu starp jauniešiem, kurus interesē angļu valoda no visas pasaules.

Olimpiādi vada GLOBAL HIPPO darbinieki, kuriem ir pieredze valodu olimpiāžu organizēšanā un vadīšanā.

Lai veicas!

Skolēnu mācību uzņēmumu reģionālais pasākums “CITS BAZĀRS” Valmierā

Sestdien, 15.februārī, T/C “Valleta skolēnu mācību uzņēmumu reģionālajā pasākumā Valmierā “CITS BAZĀRS” piedalījās 86 jauniešu veidoti skolēnu mācību uzņēmumi (61 vidusskolas un 25 pamatskolas) no Valmieras, Rīgas, Madonas, Gulbenes, Naukšēniem un citām Vidzemes reģiona skolām.

Mūsu skolu pārstāvēja komanda SMU “Raibu raibās” piedāvājot apgleznotas stikla burciņas, kuras var izmantot gan kā svečturus, gan kā garšvielu trauciņus. SMU “Lollipop Jewelry” piedāvā pircējiem pašu gatavotas auskarus, matu sprādzes un rokas sprādzes.

Meitenēm šis bija pirmais tirdziņš kā arī pieredze šāda veida pasākumā. Lai arī nominācijas neieguvām, tomēr meitenes guva jaunu un neaizmirstamu pieredzi.

Liels paldies vecākiem, kuri atbalstīja savas jaunās uzņēmējas.

Informāciju sagatavoja: Jana Štrāle, skolēnu mācību uzņēmumu konsultante


ĒNU DIENA 2020

12.februārī visā Latvijā norisinājās lielākās izglītības organizācijas Junior Achievement Latvia (JA Latvia) organizētais karjeras izglītības pasākums skolu jauniešiem Ēnu diena. Šogad ēnotājus ar dažādām profesijām iepazīstina 1695 ēnu devēji no visas Latvijas, kopumā piedāvājot 10450 vakances. Skolēnu pieprasītākā nozare šogad – medicīna.

No mūsu skolas Ēnu dienā piedalījās 40 skolēni un ēnoja dažādus profesiju pārstāvjus, kā piemēram, ugunsdzēsējs glābējs, zobārsts, veterinārārsts, aktieris, programmētājs, projektu vadītāja, tiesnese, sociālais darbinieks, jāšanas trenere, ģimenes ārsts u.c. Pieprasītākā profesija mūsu skolēnu vidū bija skolotājs.

Pēc Ēnu dienas skolēni atzina, ka tā bijusi lieliska pieredze, kuras laikā bijis iespējams saprast kāpēc skolā nepieciešams mācīties vienu vai otru mācību priekšmetu, kā arī dienas laikā redzētais un piedzīvotais lika padomāt par savām nākotnes iespējām.

Ēnu dienas mērķis ir veicināt skolēnu izglītības satura sasaisti ar reālo dzīvi, palīdzot skolēniem mērķtiecīgi plānot savu karjeru, izdarīt izvēli par savu nākotnes profesiju un atbilstoši sagatavoties darba tirgum. Darba devējiem savukārt tā ir laba iespēja veidot sava uzņēmuma atpazīstamību un piesaistīt nākamos kolēģus.

Informāciju sagatavoja pedagogs karjeras konsultants Jana Štrāle

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Krāsu nedēļa Valmieras sākumskolā 10.02.-14.02.

Senos laikos cilvēki sāka atklāt krāsas, kopējot tās no dabas. Saprata, ka saules gaismai ir liela nozīme uz to, kā lietas attīstās uz zemes un kādas krāsas tās iegūst. Saulē uzdiedzē zaļu zāli, bet par daudz saules gaismas zāli izkaltē un padara to par dzelteniem salmiem. Dzeltenā krāsa asociējās ar siltumu un gaismu, jo tādu mēs redzam sauli. Zilajai krāsai ir bijusi liela nozīme, jo tā asociējās ar debesīm, svaigu gaisu un brīvību. Baltā krāsa asociējas ar gaišumu, tīrumu un svētkiem. Sarkanā krāsa asociējas ar karstumu, briesmām, satraukumu un kaisli, jo tā ir uguns krāsa.

Katrai no tām piemīt savs skaistums un raksturs, jo ar katru krāsu mēs varam parādīt savas emocijas, tās izsaka ļoti daudz. Lai padarītu sevi krāšņāku un bagātāku, tika rīkota Valmieras sākumskolā krāsu nedēļu.

Nedēļas noslēgumā tika apbalvotas aktīvākās klases KRĀSU NEDĒĻAS ietvaros:

  • 2.klašu grupā – 2.a klase
  • 3.klašu grupā – 3.c klase
  • 4.klašu grupā – 4.d klase
  • 5.klašu grupā – 5.a klase
  • 6.klašu grupā - 6.b klase


Mācīt skolēnus kritiski izvērtēt savas spējas

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Valmieras sākumskolā trešdien noritēja Mācību satura aprobācijas pieredzes apmaiņas seminārs jomā «Veselība un fiziskās aktivitātes». Skolotāji vēroja sporta mācību stundas, ko vadīja Valmieras sākumskolas skolotājas Signe Lūsiņa un Ilze Bruņiniece. Projekta Skola2030 veselības un fiziskās aktivitātes mācību satura izstrādes vecākā eksperte Inese Bautre uzsvēra atvērto stundu nozīmību: «Es domāju, ka labās prakses piemēri, ko rāda skolotāji, ka tas vienmēr ir ļoti labi. Būtu jauki, ja mēs vairāk šādi darbotos un nebaidītos citiem kolēģiem parādīt, ko es varu, jo būtībā katrs cilvēks ir unikāls."

Valmieras sākumskolas skolotāja Ilze Bruņiniece vadīja stundu 4.klasei, ko vēroja sabraukušie viesi: «Mans uzdevums ir parādīt mešanas un tveršanas vingrinājumus, savienojot to ar pamatkustībām, kā arī atspoguļot to, ko mēs ar skolēniem darām ikdienā saistībā ar priekšmetu pārvietošanu. Basketbola spēles elementi, kas attīsta līdzsvaru un koordināciju. «Iepriekš skolotājs bija tas , kurš piedāvāja vingrinājumus, demonstrēja tos, šobrīd izziņas procesā liels akcents ir skolēnu radošai darbībai –izdomāt, izmēģināt, demonstrēt, secināt, argumentēt. “

Projekta Skola2030 mācību materiālu autore Maija Priedīte skaidroja, ka jaunajā mācību saturā vērtējumu skolēns saņem par zināšanām, prasmēm, ieradumiem un kompleksu sniegumu nevis kā agrāk par noteiktu darbību izpildi pēc normatīviem. «Katram uzdevumam ir sasniedzamais rezultāts, un bērns konkurēto prasmi var iemācīties dažādi,» min Maija Priedīte, norādot, ka pats bērns var izlemt ar kādu inventāru un kā parādīs savas zināšanas skolotājam. «Tas process kurā bērns pats piedalās, veido, dara, darbojās, viņam daudz vairāk paliek atmiņā nevis kur es kā skolotājs lieku tikai aizej un izdari,» uzsver Maija Priedīte.

Elīna Kristiņa Laikraksta «Liesma» žurnāliste

DID- drošākas interneta dienas (2020) pasākums

Atbalstot Vispasaules drošāka interneta dienu, kas notika 11.februārī, Valmieras sākumskolas 2. līdz 6. klašu grupas skolēni informātikas un datorikas stundu ietvaros pildīja Latvijas Drošāka interneta centra izveidoto testu par drošību internetā un pārrunāja, kā sevi pasargāt sociālos tīklos, kur vērsties pēc palīdzības, ja kāds pazemo vai dara pāri virtuālajā vidē.

5.b un 5. c klasi informātikas stundā apciemoja Valmieras Pārgaujas Valsts ģimnāzijas kiberdrošības pulciņa vadītājs Mārtiņš Ābele, kurš stāstīja par to, kā pasargāt viedtālruņus un datorus no uzbrukumiem, kā aizsargāt sevi sociālajos tīklos, vai un kā lietot droši publiskos Wi-fi tīklus.

Daudz noderīgas informācijas par drošību internetā var lasīt Latvijas Drošāka interneta centra mājas lapā https://drossinternets.lv/

Informāciju sagatavoja informātikas skolotāja B.Balode

Valmieras sākumskolas skolotāji dalās pieredzē

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image
Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image
Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Valmieras sākumskolas skolotāji dalās pieredzē ar kolēģiem no citām izglītības iestādēm, kā pilotskola jaunā mācību satura ieviešanā. Janvāra beigās Valmieras sākumskolā viesojās 24 skolotāji no Rīgas 6.vidusskolas, lai piedalītos dažādās mācību stundās un izprastu, kā nodrošināt veiksmīgu mācību satura apguvi, skolotājiem sadarbojoties mācību stundu plānošanā.

“Jaunā mācību satura ieviešana skolās nozīmē mācīšanās pieejas maiņu, skola padarīta atvērtāka dažādiem jauninājumiem un inovatīvām metodēm, mācību process kļūst pētniecisks. Svarīga ir arī praktiska darbošanās, lai skolēni varētu saskatīt dažādas likumsakarības starp vairākiem mācību priekšmetiem. Tāpat tehnoloģijām (datoriem, interaktīvajām tāfelēm, balsošanas pultīm, dokumentu kamerām, “Unimat” darba galdiem, viedtālruņiem) piešķirta arvien lielāka loma mācību procesā,” stāsta Valmieras sākumskolas direktora vietniece izglītības jomā Sanita Eglīte.

Rīgas 6.vidusskolas kolektīvs vēlējās gūt pieredzi no Valmieras sākumskolas skolotājiem, jo nākamajā mācību gadā sāksies jaunā mācību standarta ieviešana, tādēļ izglītības iestādēs notiek gatavošanās process. Skolotāji aizguva idejas, kā pilnveidot mācību procesu un pielietot jaunas mācīšanas metodes.

Pieredzes apmaiņas noslēgumā Rīgas 6.vidusskolas un Valmieras sākumskolas pedagogi nonāca pie vairākām vērtīgām atziņām: ieviešot jauno mācību saturu būtiski ir neaizmirst par līdzsvaru starp pamatzināšanām un jaunām prasmēm. Jāmaina skatpunkts, kā raugāmies uz it kā ierastām lietām, dažādojot mācīšanas un mācīšanās metodes, pilnveidojot kritiskās domāšanas un problēmu risināšanas, pašvadītas mācīšanās, jaunrades un uzņēmējspējas, sadarbības, pilsoniskās līdzdalības un digitālās prasmes. Mācību temati jāsaista ar ikdienas dzīvi, pēc iespējas un nepieciešamības organizējot mācību stundas ārpus ierastās klases vides. Svarīgi ir tas, ka skolēni prot mācīties iedziļinoties, attīstot spēju izmantot zināšanas jaunās situācijās.

Arī turpmāk Valmiera sākumskola plāno uzņemt interesentus no citām skolām. Jau 12.februārī skolā viesosies 25 Vidzemes reģiona pedagogi, lai piedalītos “Skola 2030” mācību satura aprobācijas pieredzes apmaiņas seminārā, sporta skolotāju atklātajās stundas un diskusijās jomā “Veselība un fiziskā aktivitāte”. Savukārt 13.februārī Valmieras sākumskola uzņems Rīgas 84.vidusskolas skolotājus.

Pilnveidoto mācību saturu un pieeju vispārējā izglītībā paredzēts ieviest pakāpeniski, no 2020./2021. mācību gada pārmaiņas skars pamatskolu un vidusskolu posmu – 1., 4., 7. un 10.klasi. Valsts izglītības satura centrs īsteno projektu “Kompetenču pieeja mācību saturā” (“Skola 2030”), kurā no 2017.gada sākuma, kā pilotskola piedalās Valmieras sākumskola un arī Valmieras Valsts ģimnāzija. Plašāka informācija par projektu www.skola2030.lv .