Aktualitātes

3.A KLASES ATVASARAS CEĻOJUMS

Klāt jauka un silta atvasaras diena. 3.a klasei priekšā ceļš uz SIA ‘’ZAAO’’ Dabas un tehnoloģijas parku ’’Urda’’.

Mūs jau gaida jaukās un zinošās skolotājas Baiba un Evija. Šodien smelsimies gudrību nodarbībā ‘’Es- dabas sastāvdaļa’’ , lai iepazītu un izprast dabu. Cilvēka rīcības ietekmi uz apkārtējo vidi.

Vispirms iepazīstam pašu poligonu Daibi lielā maketā, lai saprastu ,kas šajā teritorijā notiek.

Pēc stāstījuma pārbaudījums- cik labi protam šķirot atkritumus? Likās, ka zinām un protam. Taču nācās secināt, ka daudz ko darām aplam. Tagad būsim jau zinošāki un varēsim arī katrs savā mājā pamācīt kā pareizi rīkoties.

Seko izpētes brauciens pa pašu poligonu. Caur autobusa logu paveras pārsteidzoši skati. Lielie atkritumu kalni! Redzam kā tiek apsaimniekoti mūsu izmestie atkritumi.

Beigās izzinošais pārgājiens pa dabas taku. Tajā mēs orientējamies, pētām teritoriju, veicam kustību rotaļas un spēles, apvienojam dabas zinības un sporta elementus.

Mājupceļā apskatām lielāko baltā smilšakmens atsegumu Baltijā – Sietiņiezi. Ar pēdējiem spēkiem noejam un uzkāpjam tajā pa neskaitāmiem pakāpieniem. Vareni! Bija jauki pavadīta atvasaras diena!

3.a klases audzinātāja Inese Bergsone

Seno lietu stāsts

Lai labāk saprastu tagadni, mums ir jāzina pagātne. Par pagātni mums stāsta dažādi vēstures avoti.

Arī katrā ģimenē ir lietas, kas dod mums iespēju kavēties atmiņās, atcerēties mīļus cilvēkus un dažādus notikumus.

Sociālo zinību un vēstures stundās 4.klašu skolēni stāstīja savus stāstus par senajām lietām viņu mājās.

Vairākas no senajām lietām šobrīd ir iespēja aplūkot arī skolas muzejā. Priecāsimies, ka apmeklēsiet mūsu izveidoto izstādi!

Paldies skolēniem par lieliskiem stāstiem, kas mūs visus iedvesmoja un lika ar aizrautību klausīties un izzināt ģimeņu un Latvijas vēsturi. Paldies arī vecākiem par atbalstu!

Informāciju sagatavoja sociālo zinību un vēstures skolotāja Kristīne Švalbe

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Dzejas diena 4. b klasē

Valmieras sākumskolas 4.b klases skolēni par godu Latvijas Dzejas dienām iejutās dzejnieka lomā, lai kopīgi mūsu mājīgajā skolas bibliotēkā savas emocijas paustu viens otram.

Kādus dzejoļus bērni zina? Kas vispār ir dzeja? Kas ir dzejnieks? Šādus jautājumus uzdeva mūsu atraktīvā skolas bibliotekāre Sarmīte Rozenbaha. Protams, katram bija ko atbildēt, katrs dalījās savos iespaidos, idejās un pārdomās.

Visi kopā mēs secinājām, ka dzeja ir radošs domas lidojums, kas nosēžas uz pleciem un liek mūsu sajūtas “uzlikt uz papīra”, lai ar tām dalītos!

Priecājamies par bibliotekāres Sarmītes dotajiem padomiem, kā var rakstīt dzeju, kā arī lielisko mēles mežģa vingrinājumu. Īpaša uzmanība tika veltīta arī bērnu sacerētajiem dzejoļiem, kā arī I.Zanderes un M.Laukmanes dzejai. Dzejoļus ar īpašu izteiksmi mums priekšā lasīja pati skolas bibliotekāre Sarmīte.

Paldies bērniem par skaistajiem dzejoļiem! Īpašu paldies saku arī skolas bibliotekārei par Dzejas dienu bibliotēkā, kā arī par to, ka lika mums katram pasapņot…”ja es būtu, tad….”.

4.b klases latviešu valodas skolotāja Kristīne Švalbe

Carousel imageCarousel imageCarousel image

4.b klases rudens ekskursija

Rudens ekskursija uz Līgatnes dabas parku 10. septembrī 4.b klasei bija godam pavasarī konkursā “Atklāj kopā ar skudru Urdu” nopelnīta.

Pirms dabas parka vēl paspējām izlēkāties Līgatnes tīklu parkā, pēc tam pa Līgatnes dabas takām mūs izvadāja gide ar aizraujošu stāstījumu par parka iemītniekiem. Parkā redzējām gan lāčus, gan rosīgās mežacūkas un citus dzīvniekus. Žēl, bet vairāki dzīvnieki no mums bija noslēpušies, gide ieteica atbraukt ciemos atkal ziemā, tad gan lūsi esot vieglāk ieraudzīt. Tā arī darīsim😊

Paldies vecākiem par atbalstu!

4.b klases skolotāja Baiba

Sadarbība ar Valmieras Jaunatnes centru "Vinda"

13. un 14. septembrī 6. klases devās uz Valmieras Jaunatnes centru "Vinda", lai bagātinātu savu zināšanu un prasmju bagāžu.

Mūs ar siltu smaidu uzņēma skolotājas Vineta un Evita, kuras iepazīstināja ar "Vindas" plašo iespēju klāstu. Skolotāju pavadībā gatavojām glezniņas, kuras pēc saviem ieskatiem katrs varēs uzlabot mājās, lai atrastu piemērotāko to pielietojumu.

Paldies VJC "Vinda" par šo iespēju!

Skolotāja Zinta Liepiņa

Carousel imageCarousel imageCarousel image

6. b klase - vienmēr kustībā!

6.b klase ar nepacietību gaidīja septembri, lai satiktu sen nesatiktos klasesbiedrus un, turpinot klasei ierastās tradīcijas, kopā dotos kādā aktīvā piedzīvojumā.

Siltajā 9. septembra pēcpusdienā mēs mājās nesteidzāmies, bet raitā solī devāmies uz "Sajūtu parku". Kādam tā bija pirmā pieredze, kādam otrā, bet kāds pārzināja gaisa taku maršrutus kā eksperts.

Gaujas labo krastu pieskandināja uzmundrinājuma saucieni, kas nedrošākajiem palīdzēja pārvarēt bailes no augstuma un izbaudīt pirmo "lidojumu" pāri Gaujai.

Mājās devāmies ar gandarījuma sajūtu, kas bija vērojams skolēnu mirdzošajās acīs.

6.b klases audzinātāja Zinta Liepiņa

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

1.b klases rudens ekskursija

Noķert vasaru aiz astes un piedzīvot mācību ekskursiju saulainā laikā, tas ir lieliski!

Piektdien mēs, Valmieras sākumskolas 1.b klases skolēni, klases audzinātāja un daži vecāki, devāmies uz Kocēnu zirgaudzētavu, lai mācītos klausīties, saklausīt un saredzēt saimnieces Maijas Kleinbergas stāstīto un rādīto par zirgiem. Ir taču interesanti dzirdēt un redzēt, kur katram zirdziņam ir savs bokss, kāds ir katra vārds un pase, kā par katru zirdziņu rūpējas ikdienā. Priecāties par iespēju sēdēt sporta ratos un jāt ar zirgu. Varbūt kādam radīsies vēlme arī nodarboties ar jāšanas sportu.

Prieku mums visiem sagādāja Justīnes omītes sarūpētais cienasts zirdziņiem. Liels bija pārsteigums, cik zirgi aplokā ir droši , kā katrs zirgs mēģina iegūt kāroto ābolu un burkānu.

Kā jau katra ekskursija vai pārgājiens, neizpalika arī bez skolēnu spēlēm un rotaļām.

Prieks par izdevušos ekskursiju!

Paldies vecākiem, vecvecākiem, kuri rūpējās par mums ekskursijas laikā!

1.b klases skolēni un klases audzinātāja Aiga V.

1.c klases Rudens pārgājiens

Iestājoties atvasarai 1.c klases skolēni devās pārgājienā uz Kocēnu zirgaudzētavu.

Uz Kocēniem braucām ar pilsētas autobusu. Tas vairākiem skolēniem bija pirmais brauciens ar sabiedrisko transportu.

Zirgaudzētavā bērnus sagaidīja zirgaudzētavas īpašniece Maija Kleinberga, kura pastāstīja par zirgu kopšanu, vārda došanu jaunajiem zirdziņiem, zirgu pārvadājumiem, sacensībām. Varēja pat izmēģināt iekāpt īstos sacīkšu ratos.

Tad sekoja pats satraucošākais mirklis – katrs varēja pavizināties uz zirga. Lielākā daļa pirmklasnieku pirmo reizi paši kāpa zirga mugurā. Katra bērna sejā varēja redzēt lepnumu un sajūsmu.

Un tad vēl rotaļas, stafetes un uz uguns ceptas desiņas. Patīkami pavadīta diena!

1.c klases audzinātāja Ruta Dambe

2.b klases rudens ekskursija

7.septembris, skaista atvasaras diena. Priecīgs noskaņojums arī 2.b klases skolēniem, šodien mēs dodamies rudens ekskursijā, lai atkal kaut ko jaunu uzzinātu, ieraudzītu, papētītu, bet, galvenais, izbaudītu kopābūšanas prieku!

Ceļš ved uz kūdras ieguves purvu pie Rāķa ezera, tur mūs jau sagaida viesmīlīgā gide. Pēc drošības jautājumu pārrunāšanas, kāpjam speciālajā bānītī, lai 7km brauktu dziļāk purvā, vērojam interesantas ainavas. Galapunktā ieklausāmies gides stāstījumā par kūdras ieguves procesu, kā arī uzkāpjam skatu tornī. Skats, kas paveras, sajūsmina ar savu plašumu un lielo darba apjomu, ko cilvēki veic.

Patiesu prieku skolēnos radīja iespēja krāmēt gabalkūdru. Komandas sacentās par augstākā torņa uzcelšanu. Steigā nedaudz piemirsās, ka galvenais ir stabili pamati, ka tikai kopdarbā ir spēks, bet bēdīgo nebija, jo uzvarēja draudzība! Dāvanā katrs skolēns ieguva informatīvo grāmatiņu par kūdras purvu vēsturi un kūdras ieguves procesu.

Pa kādam gabaliņam kūdras aizceļoja arī uz mājām. Eduards kūdru tuvāk papētīja mikroskopā, nākamajā dienā klase ar interesi apskatīja viņa uzņemtās fotogrāfijas.

Vislielākais paldies Rolanda vecākiem par šīs ekskursijas organizēšanu!

Mums patika!

Informāciju sagatavoja audzinātāja Marta Kakse

pirmā skolas nedēļa

Skolā esam izdzīvojuši pirmo nedēļu. Cik daudz paspēts! Pirmajā brīdī pat neticas. Satikšanās ar draugiem, skolotājiem, rudens pārgājiens, pirmā ekskursija, Dzejas dienas, kopīgs starpbrīdis ārā, peldēšanās baseinā, skolas un klašu vecāku sapulces, pirmās iesnas, testi, interesants kino vakars, pirmās nesaskaņas un draudzīgi izlīgumi. Visu pat neuzskaitīt.

Skolotājiem, kā ierasts, septembris ir kā maratona skrējiena distance, tikai jāskrien ar sprintera ātrumu. Darba apjoms ir milzīgs, šķiet pat nepaveicams. Tāpēc lietā jāliek labas un pārbaudītas organisma atpūtas un relaksācijas iespējas. Katram tās ir atšķirīgas, bet skolā kopumā ļoti, ļoti daudzveidīgas: rīta peldes, daudz kilometru ar velo, mūzika, garas pastaigas, darbošanās dārzā, ceļošana. Atkal visas pat nenosaukt.

Aicinām skolēnus un vecākus veidot pozitīvu sadarbību, ieplānot laiku gan darbam, gan atpūtai, lai mācību gadu varam pavadīt vieglu, saprotamu un sakārtotu kā gājputnu lidojumu.

Zinību diena

1.septembrī “Zinību diena” dod startu jaunajam mācību gadam katrā skolā. Valmieras sākumskolā jau agri no rīta skolēni nāca svinīgi saposušies, ar ziediem rokās. Šogad mācības skolā uzsākuši 92 pirmklasnieki, ļoti zinātkāri un ieinteresēti bērni.

Svinīgajā pasākumā Pūce uzrunāja audzinātājas, sakot: “1.a klases audzinātāja Baiba Siliņa gudra kā Pūce, 1.b klases audzinātāja Aiga Vimba aktīva kā Pūce, 1.c klases audzinātāja Ruta Dambe zinoša kā Pūce, 1.d klases audzinātāja Mārīte Saulīte prasmīga kā Pūce.” Lielāko klašu audzinātājas par sevi pastāstīja pašas, saņemot pateicības ziedu no direktora. Mēs lepojamies ar savām klašu audzinātājām, viņas ir skolas sirds.

Skolas direktors Mārtiņš Vētra savā uzrunā, visiem vēlot veselību, aicināja mūsu skolas lielākos skolēnus – sestklasniekus būt padomdevējiem un paraugam jaunākajiem skolēniem.

Apsveikuma vārdus teica Valmieras Valsts ģimnāzijas direktors Artūrs Skrastiņš, bērnu dārza “Buratino” vadītāja Sarmīte Bukava un Valmieras novada pašvaldības pārstāvis Toms Upners.

Visus priecēja mūsu skolas talanti – Demija un Agneta un skolas Pūce, kā arī viesi Emīls un Elans ar interesantiem priekšnesumiem.

Pirmklasnieki pildīs pirmo mājas darbu “Uzzīmē darbiņu, ko var paveikt, tikai darot kopā!” kuru 3.septembrī no rīta izpildītu gaidīs direktora vietniece izglītības jomā Ilona Tropa.

Skolas kolektīvs aicina skolēnus un vecākus uz sadarbību, kas stiprina pieaugušos un uztur skolēnos zinātkāri. Lai visiem izdevies un ļoti labs mācību gads!

Lai mācību gads sāktos droši

Lai nodrošinātu droša izglītības procesa sākšanos 2021.gada 1.septembrī Valmieras sākumskolas skolēni testus varēs:

• SAŅEMT:

• 23. augustā no plkst. 11.00 līdz 18.00 pie dežurantes

• 30. augustā no plkst. 8.00 līdz 18.00 pie dežurantes

• NODOT 24. un 31. augustā no plkst. 8.00 līdz 11.00 pie dežurantes.

Covid-19 tests nav jāveic skolēniem ar sadarbspējīgu Covid-19 vakcinācijas vai pārslimošanas (180 dienas) sertifikātu.

1.septembrī ierodoties izglītības iestādē, skolēnam būs jāuzrāda papīra vai digitālā formā (elektroniskā veidā viedierīcē) Covid-19 testa negatīvais rezultāts vai sadarbspējīgs vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts. Testa rezultāti būs pieejami DATAMED, E-veselība un norādītajos epastos.

Skolas administrācija

īsa pamācība, kā veikt siekalu testu bērniem