maijs
Kā palielināt skolēnu iesaisti mācību procesā?
Maija sākumā mēs, Valmieras sākumskolas skolotājas Jaroslava un Baiba, piedalījāmies Erasmus+ projekta kursos “Kā palielināt skolēnu iesaisti mācību procesā?”, kas norisinājās Francijā.
Kursos piedalījās arī skolotāji no Horvātijas, Igaunijas, Itālijas un Polijas. Piecās dienās iepazinām un apguvām dažādus digitālus rīkus, kas paredzēti stundu un interaktīvu aktivitāšu veidošanai, izmēģinājām diskusiju platformu iespējas un guvām nelielu ieskatu mākslīgā intelekta attīstības perspektīvai izglītības jomā.
Kā visaizraujošākais rīks, kuru izmēģinājām pirmajā kursu dienā, bija tiešsaistes platforma Goochase, ar kuras palīdzību var veidot interaktīvas aktivitātes gan pieaugušiem, gan skolēniem. Ar šo aktivitāti var sadalīt skolēnus komandās un dot dažādas misijas jeb uzdevumus, kurus saņem uz telefona vai planšetes uzstādītajā Goochase aplikācijā un kas jāpaveic noteiktā laikā. Par paveikto misiju var iegūt punktus un misijas vadītājs var arī komentēt paveikto. Mūsu misija bija iepazīt Parīzes ievērojamākās vietas, kas atradās netālu no mūsu kursu norises vietas. Kursu vadītāja sadalīja visus dalībniekus komandās un “palaida misiju” uz 2,5 stundām. Tā bija lieliska iespēja ne tikai iepazīt Parīzi, bet brīvā un nepiespiestā atmosfērā iepazīties ar pārējiem kursu dalībniekiem un stiprināt savas angļu valodas zināšanas.
Nākamajās kursu dienās izmēģinājām veidot mācību stundas tādās lielās platformās kā Nearpod un TedEd, kuru iespējas nedaudz līdzinās attālinātā mācību laikā izmantotajai Google Classroom, bet pieejamas arī daudzas citas funkcijas, tai skaitā Nearpod savietojamība ar Google classroom.
Valodu skolotājiem lieliski noderētu diskusiju platforma Flip, ar kuras palīdzību veidojām īsus video un publicējām tos vērtēšanai citiem kursu biedriem.
Iejutāmies arī raidierakstu jeb podcastu veidotāju lomā un izmēģinājām Spotify podcaster platformu.
Kā ielūkošanās nākotnē likās mākslīgā intelekta jeb AI iespēju izmēģināšana, gan izveidojot prezentāciju ar mākslīgo intelektu programmā Wepik, gan mākslīgā intelekta Dall-e 2 radīto attēlu ģenerēšanas iespēju aplūkošana.
Mūsu skolā gana bieži tiek izmantota Padlet aplikācija, bet kursos atklātais jaunums bija Padlet kartes izmantošana, lai atzīmētu un iepazīstinātu ar savas valsts skaistākajiem tūrisma objektiem.
Diezgan bieži skolēnu motivēšanai, it īpaši sākumskolas posmā, noder dažādi spēļu elementi un tāpēc pēc nopietno platformu apguves, izklaidējāmies, veidojot stop kadru animācijas Stop motion video aplikācijā.
Papildus mācībām, neizpalika arī kursantu savstarpēja iepazīstināšana ar savu skolu, valsti un ievērojamākām vietām, kuras ir vērts apmeklēt un apskatīt. Kursi notika tieši Latvijas svētku dienā - 4. maijā, tāpēc sagatavojām nelielu pārsteigumu saviem kursu kolēģiem un kopā atzīmējām šo dienu pacienājot kursabiedrus ar līdzpaņemto īsto latviešu rupjmaizi, žāvēto gaļu un Laimas konfektēm.
Lielu paldies varam teikt arī kursu organizētājiem, jo viņi piedāvāja lielisku iespēju apskatīt Parīzes skaistākos kultūras un vēstures objektus izbraucienā ar Parīzes tūres autobusu.
Kā nākamais solis pēc kursu apmeklēšanas ir kursos apgūto rīku izmantošana un piedāvāšana skolēniem, tāpēc maija beigās skolotāja Jaroslava angļu valodas stundās skolēniem deva iespēju izmēģināt Padlet karti, lai atzīmētu, kurās valstīs viņi ir bijuši un pastāstītu par tām, bet lietotnē Flip skolēni pilnveidoja angļu sarunvalodu, veidojot dialogus.
Savukārt pēdējās datorikas stundās skolotāja Baiba uzdeva skolēniem veikt gada noslēguma misijas Goosechase aplikācijā - pateikt paldies kādai skolotājai, apciemot direktoru un izstāstīt, cik labi uzvedušies, novērtēt gada labāko pasākumu, parādīt zināšanas un atklāt, ko iemācījušies matemātikā, angļu valodā, pateikt lielo paldies skolas virtuves saimniecītei par garšīgajiem saldajiem ēdieniem. Tik daudz misiju, bet, kā skolēni atzina, būtu gatavi pildīt vēl kādu, jo laiks paskrējis lielā ātrumā un interesantā veidā.
Kursos apgūtos un vispiemērotākos rīkus tieši sākumskolas posmam piedāvājām iepazīt un izmēģināt arī savas skolas skolotājiem jūnija sākumā.
Pēc kursu apmeklēšanas guvām pārliecību, ka mūsu skola ir mūsdienīga un laikam ejoša līdzi, jo vairākus no kursos piedāvātajiem rīkiem jau lietojam ikdienā vai esam lietojušas mācību darbā attālināto mācību laikā.
Jaroslava Sirmais Hreškova un Baiba Balode.
Projekts tika īstenots pateicoties ES Erasmus+ programmas finansējumam.
gada balva 2023
30.maija vakars atgādināja un ļāva piedzīvot jauku tradīciju Valmieras sākumskolā. Zālē pulcējās skolotāji, viesi, mākslinieki, ģimenes un mūsu skolas lepnums - izcilnieki, Gada balvas saņēmēji. Smaržo puķes un ceriņi, mūzika rada svinīgu noskaņu, direktors Mārtiņš Vētra atklāj pasākumu, kurā pa sarkano paklāju saņemt balvu nāk tās ieguvēji kopā ar ģimeni. Mikrofonā skan pasākuma vadītāju, skolas absolventu Gabriela un Roberta teiktais par katra balvas ieguvēja vērtībām. Kopīgs foto ar direktoru un mākslinieku priekšnesumi. Dejo “Pērkonīša” 1.-2.klašu un 3.-4.klašu deju kolektīvi, dzied Zēnu un Meiteņu kori, un ģitāras pavadīta skan aktiera Ģirta Rāviņa dziesma par pārliecību, ka viss būs labi.
Un tā balvu pēc balvas, kamēr katrs no 43 īpašajiem skolēniem, skolotājas: Inese Kuple, Larisa Stivriņa un koncertmeistars Mārtiņš Roziņš savās rokās tur apbalvojumu un piespraudi, kas atgādinās par veiksmi mācoties, sevi pierādot olimpiādēs un konkursos.
Skolā svinam svētkus sasniegumiem, virsotnēm. Lai katram izdodas kaut reizi dzīvē būt kalnos kā ceļotājam, ne kā tūristam, un sasniegt kaut nelielu, bet paša kāptu virsotni, izjūtot milzīgu gandarījumu par sūru darbu, ka asaras sprāgst no acīm. Lai vienmēr ir mērķis, ko izdzīvot un sasniegt, sadarbojoties ar citiem un pierādot sevi!
Āra vides izglītības diena Skaņākalnā
Agrā 19.maija rītā, atzīmējot Āra izglītības dienu, 1.a un 1.b klase devās ekskursijā uz Skaņākalna dabas parka takām.
Brauciena laikā draudzīgi tika vērota pavasarīgā Valmieras novada skaistā daba. Ieinteresētie skaitīja stārķus, priecājās par dzeltenajiem rapšu un pieneņu laukiem.
Takas sniedza negaidītus pārsteigumus ,piem., Erenpreisa velosipēds, Velna ala, Sapņu trepes ar 96 pakāpieniem.
Pēc atpūtas tika veiktas sportiskās aktivitātes abu klašu starpā.
Ceļotāji bija patīkami noguruši pēc aktīvi pavadītās dienas.
1.a un 1.b klases skolēni un skolotājas Inese, Ingrīda
29.maijs svētku diena. Mācības Valmieras sākumskolā nenotiek.
Valmieras sākumskolas mazpulks “Valmieriņi”
Kā saules siltuma aicināts, tikko no zemes izlīdis, asniņš, Valmieras sākumskolā šajā pavasarī ir izaudzis mazpulks “Valmieriņi”.
Katrs mazpulcēns no pavasara līdz rudenim izstrādā projektu par sev interesējošu tēmu. Mazpulka “Valmieriņi” bērni šajā vasarā izstrādās savus pirmos projektus, kuru tēmas ir, piemēram, “Saulespuķes”, “Darbi govju fermā”, “Veselīgas sviestmaizes” un rokdarbu projekti ar nosaukumu “Gadalaiki”. Veiksmīgāko projektu autori savu darbu rudenī varēs prezentēs Latvijas Mazpulku projektu forumā.
Latvijas Mazpulki ir lielākajā un spēcīgākā bērnu un jauniešu nevalstiskajā organizācijā Latvijā, kuras mērķi un darbības virzieni ir: labi padarīts darbs; latviskums un valstiska pašapziņa; izpratne par demokrātiju; tīra vide un sakopta Latvija. Straptautiski šī organizācija ir pazīstama ar nosaukumu 4-H klubs. Mazpulku un 4-H klubu simbols ir laimes četrlapu āboliņa lapiņa, kas kā veiksmes zīme, ja ievērojāt, jau kādu laiciņu rotā ietvi uz skolu.
Vēlot veiksmi un ražīgu vasaru,
Mazpulka “Valmieriņi” vadītāja Madara Jankovoiča
“Jokokoks”
“Jokokoks” – lasiet, kā gribiet! Tas ir pazīstamās bērnu autores Evijas Gulbes dzejolis, kuru mums lieliski noskaitīja Estere Esīte no 1. A klases.
Ir dzejoļi, kuros autore arī mazliet jokojas. 23. maijā mūsu skolas zālē visi pirmklasnieki tikās ar rakstnieci Eviju Gulbi, kura gan pati lasīja dzejoļus no savas jaunākās grāmatas “Lidoja sēkliņa”, gan iesaistīja bērnus atraktīvā spēlē, gan dāvāja katram grāmatzīmi un vienu pupiņu, lai iestādītu kopējā klases puķu podā un reizē ar to - izteiktu savu karstāko vēlēšanos.
Tuvojoties mācību gada beigām izskanēja novēlējums labi atpūsties, krāt jaunus iespaidus un lasīt grāmatas.
novēlējums Valmieras Valsts ģimnāzijas absolventiem
Kad pārbaudes darbi uzrakstīti un iestājpārbaudījumi nokārtoti, 6. klašu skolēni, ar matemātikas skolotāju palīdzību, aktīvi strādā pie plāna – “Iepatikties nākamās skolas skolotājiem un skolēniem”.
Skolēni saņēma lapas ar koordinātu punktiem un to posmiem, kā arī mērogu, kādā tad darbu veikt.
Nedēļas garumā skolēni plānoja, mērīja un zīmēja.
Kā rezultātā no lapas ar skaitļiem un iekavām, veidojās skaisti mākslas darbi skolas teritorijā.
Nāc un apskaties arī Tu 6.klašu skolēnu darbus un novēlējumus *Valmieras Valsts ģimnāzijas* absolventiem.
Matemātikas skolotājas:
Elīna B. un Elīna A.
Klases ekskursija uz Maizes māju
Saulainā 18.maija dienā 3.b un 3.d klase devās pavasara ekskursijā uz Maizes māju Liepas pagastā. Šeit mums bija iespēja kļūt par pīrāgu gatavošanas meistariem, izbaudīt latvisku garšu mielastu senā klētiņā un saliedējošas komandu un sporta aktivitātes.
Cik jauki bija izjust kopābūšanas prieku sakoptā lauku sētā!
3.b un 3.d klases skolēni,
skolotājas Marta un Lāsma
zanzibāra
17.maijā 5.A un 5.C klases devās uz Ķekavas kempingu Zanzibāra.
Tur mūs gaidīja 4 stundu ilga “Misija mežā.” Misija notika slepenajā bāzē. Dalībnieki jauktās komandās devās veikt dažādas misijas un lielo stratēģisko spēli.
Veicot uzdevumus dalībnieki iepazinās savā starpā, vienojās un stratēģiski domāja, lai kopā paveiktu misiju.
Noslēgumā pikniks mežā ar ceptām desiņām, maršmaloviem un siltu tēju.
Skolotājas Gunita un Aiga
Pārbaudījums garšas kārpiņām
Rūjienas saldējumu par garšīgu atzinuši daudzi cilvēki. Ar katru gadu Rūjienas saldējuma klāsts kļūst arvien plašāks. Mācību gada izskaņā 2.C un 2.D klašu skolēni devās iepazīties ar saldējuma ražošanu un nogaršot dažādus saldējuma veidus. Bērniem vispieprasītākais bija MINI MELTS. Šo saldējumu rūjienieši ražo vienīgie Eiropā un piedāvā pat Āfrikas valstīm. Skolotājām ļoti garšoja jaunākais saldējums, kas tiek gatavots no kefīra. Arī citi saldējuma trauki tukšojās ātri.
Esam atraduši savu vasaras garšu!
Iepazinām Rūjienas, apskatījām pilsētas skaistākos vides objektus. Liels PALDIES par atbalstu un palīdzību skolas direktora vietniecei Dacei Vītolai.
2.c klases skolotāja Ruta Dambe
2.d klases skolotāja Mārīte Saulīte
Teātra māksla 5. klases skolēniem
Mēs jau zinām, ka teātris ir īpašs mākslas izpausmes veids. Teātris ir noderīgs, jo māca labāk saprasties, iepazīt sevi, mācīties no dažādām dzīves situācijām un citu pieļautām kļūdām.
5.klašu skolēniem šogad ir mācību priekšmets – teātra māksla. Izglītojamie ar lielu prieku un interesi iejūtas dažādās lomās, izspēlē dažādas situācijas, izdomājot tās paši.
Teātra māksla ļauj sajust uztraukumu pirms uzstāšanās, kā arī gūt pieredzi, uzstājoties klases priekšā.
Skolēnu uzdevums ir arī izspēlēt izvēlētu lugas fragmentu lomās. Tā ir iespēja iejusties konkrētā tēlā, izmantojot atbilstošus atribūtus, kā arī labi palīdz trenēt atmiņu, mācoties tekstus no galvas.
Kā atzīst paši bērni, grūtākais esot tikt galā ar uztraukumu, uzstājoties klases priekšā, kaut arī klasesbiedri ir labi pazīstami. Kopumā bērni to dara ar prieku un atdevi, Var novērot, ka klasē klusākais skolēns pēkšņi, iejūtoties citā tēlā, sevi parāda pavisam no citas puses.
Kas zina, varbūt kāds no mazajiem aktieriem nākotnē kļūs par īstu profesionālu aktieri.
Sk. Aiga Kukaine
Čaklie pirkstiņi
4.klašu skolēni tumšajos ziemas un pavasara vakaros čakli trenēja savus pirkstus – tamborēja. Uzdevums kādam šķita viegls, kādam tas sagādāja arī grūtības. No notamborētā četrstūra bija jāizveido kāda telpiska figūra, jāpiešķir kustīgums. Idejas reizēm plūda pārpārēm. Lai rezultāts nebūtu tik ierasts, tad no sagatavotām figūrām, priekšmetiem tika mēģināts radīts video formāts.
Varbūt tas kļūs jau par ierastu veidu – kā realizēt, prezentēt gala rezultātu? Mēs visi esam tikai procesā!
Dizaina skolotāja Mārīte Saulīte
mammas, jūs esat lieliskas!
💓💓💓
Jauno satiksmes dalībnieku forums
Šī gada 9.maijā Valmieras jaunatnes centrā “Vinda” un Sporta aktīvās atpūtas parkā ”Mežs” norisinājās izglītības projekta "Jauno satiksmes dalībnieku forums" 1.kārtas Valmieras pilsētas un Valmieras novada reģionālās sacensības, kurās startēja arī Valmieras sākumskolas interešu izglītības pulciņš “Jaunie satiksmes dalībnieki”. Pasākuma organizētāji ir VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija.
Projekta mērķis ir atbalstīt un iedrošināt skolēnus kļūt par zinošiem, tolerantiem un atbildīgiem jaunajiem satiksmes dalībniekiem. Skolēni ne vien apgūst, bet arī pārbauda un nostiprina zināšanas par satiksmes drošību un noteikumiem, pirmās medicīniskās palīdzības sniegšanu un velosipēda uzbūvi, kā arī pilnveido velosipēda vadīšanas meistarību praktiskajos pārbaudījumos.
No visiem reģionālo sacensību dalībniekiem uz Foruma 2.kārtu tiek izvirzīti trīs labākie puiši un trīs lābākās meitenes. No Valmieras sākumskolas Foruma 2.kārtā piedalīsies Rimonta Blaumane (3.vieta). Apsveicam!
“Kā iet pa skolu? Normāli”
Kas tas par jautājumu? Tā sauc Ilzes Skrastiņas grāmatu, ar kuras fragmenta lasījumu Skaļās lasīšanas konkursa Valmieras novada finālā piedalījās 5. B klases skolēns Zintis Dzvinko, iegūstot 2. vietu un klātesošo atbalstītāju un skolotāju simpātiju balvu. Malacis! Magnuss Apinis no šīs pašas klases saņēma atzinību par sirsnīgāko lasījumu. Un kā nu nē! Vai citādi var vispār lasīt Dz. Tilaka grāmatu “Čomiņš”? Vēl vienam klasesbiedram Kārlim Rozītim nācās būt atbalstītāja statusā, jo hokejs ir viņa sirdslieta, un iepriekšējā nedēļa bija jāpavada ārzemēs, bet Kārlis skolas konkursā bija otrs 1. vietas ieguvējs. Paldies latviešu valodas skolotājām par atbalstu un puišiem par vēlmi piedalīties! Interesanti, ka Skaļās lasīšanas konkursā zēni gandrīz dominē. Nākamie piektklasnieki, jums pēc gada atkal būs iespēja piedalīties šajā konkursā.
Vēl pateicību gribu izteikt Valmieras bibliotēkas Bērnu nodaļas bibliotekārei Lolitai Dreimanei par ļoti interesanti organizēto pasākumu un jaukajām balvām!
Bibliotekāre Sarmīte Rozenbaha
Sveicam Latvijas Republikas neatkarības atjaunošanas dienā!
Latvijas neatkarības atjaunošanas gadadiena Valmieras sākumskolā
Skaists rīts ar sauli, kādu mākoni, spirgtu dzestrumu un bezgalīgi svinīgu sajūtu. Skola pieplūst ar skolēniem svētku tērpos un sarkanbaltsarkanu lentīti pie krūts. Ikdienas mācību darbu caurvij svētku gaidas un svinīgā līnija.
1.-3.klašu skolēni ir tik uzmanīgi klausītāji, ka zālē dzirdams katrs runātāja čuksts. Arī 4.-6.klašu skolēni šodien patriotiski noskaņoti un labi svētku dalībnieki. Direktors Mārtiņš Vētra atgādina priekš skolēniem senus notikumus no 1990.gada, kad Latvija atkal tapa brīva. Kopā dziedama himna, neliels ieskats Latvijā un pāri visam “Saule, Pēkons, Daugava” asaras sarieš ne viena vien pieaugušā acīs.
Veidosim Latviju par gaišu valsti, ar katra cēliem mērķiem un neizsīkstošu labestību! Lai skaisti svētki mūsu Latvijai!
Dievs, svētī Latviju!