Septembris 2023

1.klašu Miķeļdiena 

Miķeļi ir rudens saulgrieži. 

Svinot Miķeļdienu, 29. septembrī, 1. klašu skolēniem bija iespēja pārbaudīt savas zināšanas Miķeļa draudzenes sagatavotajā viktorīnā  “Ko Tu zini par Miķeļdienu?”, kā arī piedalīties dažādās radošās aktivitātēs:  no dotajiem burtiem izveidot  vārdu- MIĶEĻDIENA, atpazīt kokus pēc to lapām.

Pats atbildīgākais darbs bija Miķeļdienas  mandalu veidošana skolas ārvidē.

Ikvienam roka jāpieliek, lai lielais darbs uz priekšu tiek! Visiem kopā darbojoties un sadarbojoties, izveidojām divas mandalas, kas priecē arī citus skolasbiedrus, vecākus un skolotājus.

  Paldies bērniem un vecākiem par dabas materiāliem! Kopā varam un darām!

Lai visiem krāsains rudens! 

1.klašu skolēni un skolotājas

Ja Tu robots neesi, atceries dzert ūdeni!

Septembra mēneša izskaņās Valmieras sākumskolas 1.-2.klases piedalījās izglītojošajā pasākumā “Ja Tu robots neesi, atceries dzert ūdeni!” (projekts “Veselības veicinoša skola”).

Pasākuma “Ja Tu robots neesi, atceries dzert ūdeni!” ietvaros interaktīvu un aizraujošu uzdevumu veidā pasākuma vadītāji robots Pats un dārznieks Dario ar teatrālu stāstu iepazīstināja izglītojamos ar tādām tēmām kā ūdens loma cilvēka organismā un ieguvumi, to pietiekami uzņemot. Tika vērsta uzmanība nepietiekamas ūdens uzņemšanas un pārmērīgas saldināto dzērienu lietošanas sekām, kā arī tika sniegti un demonstrēti praktiski risinājumi, lai palielinātu ūdens dzeršanu ikdienā.

4.d klases sadarbības treniņš

Šajā mācību gadā Valmieras sākumskola lielu uzsvaru liek uz sadarbību, tās veicināšanu ikdienā. Tad nu mēs – 4.d klases skolēni 25.septembrī vairākas stundas jautrā noskaņojumā pilnveidojām savas sadarbības prasmes. Turklāt atrodoties svaigā gaisā un gūstot pozitīvas emocijas. Jāatzīst, sadarboties kopēja mērķa vārdā ne vienmēr bija viegli. Ir grūti atrast kompromisu, ja komandā tiek vairāki līderi. Taču mēs centāmies… 

Paldies brīvdabas piedzīvojuma parka „Ežu šķūnis” lieliskajiem instruktoriem un aktivitāšu vadītājiem. Jūsu daudzveidīgie uzdevumi, lika mums vairāk ieraudzīt vienam otru, vairāk ieklausīties citam citā. Jūs likāt padomāt, kas ir komanda un sadarbība komandā. Paldies!

4.d klases skolēni un skolotāja Inese

Miķeļdiena (1).mp4

Miķeļdiena

Miķeļdiena  ir rudens saulgriežu un ražas svētki, kas  iekrīt dabas un lauku veltēm visbagātākajā gadalaikā. 

Valmieras sākumskolā šodien Miķeļdienu atzīmējām liekot mandalas no dabas veltēm, piedaloties viktorīnā, spēlējot spēles, minot mīklas, liekot Juma zīmīti un spēlējot dvieļu bolu!

Svētki izdevās godam un priecīgi ir visi!  🍁🍂🌾

Valmieras novada skolu sacensības futbolā “C”grupā (7.,6.klases)

Vidzemes Olimpiskajā centrā šo trešdien varēja manīt ļoti daudz sportiska skata puišus ( arī dažas meitenes) no dažādām Valmieras skolām. Viņus  kopā pulcēja VSS izglītības metodiķis Aivars Māliņš - atbildīgais par skolu sacensībām. Atsākam skolu mačus pēc ilgstošas pauzes.  Futbola sacensības gan lielajiem vidusskolēniem ( A grupa) , gan 7.,6.klašu skolēniem (C grupa).

Arī Valmieras sākumskolas futbola komanda pieteica sevi šajās sacensībās. Komandas kapteiņa godu izpelnījās Marats Belašovs , kas rūpējās par komandas iesildīšanu, darbošanos laukumā. Mūsu komandas vārtus  sargāja Kristaps Šalkovskis- neielaida nevienus vārtus visās spēlēs.  Paldies arī skolotājai  Ilzei Bruņiniecei par komandas  sagatavošanu un komandas saliedēšanu.

Uzvaru iegūt palīdzēja arī citi  komandas dalībnieki: Daniels Svens Nolbergs, Mihaels Artūrs Vasiļjevs, Renards Videmanis, Lauris Lācis, Krišjānis Marts Lībietis, Kevins Pētersons, Artūrs Kreilis, Edvards Timofejevs.

Kopā izdevās savā pilsētas skolu grupā vinnēt gan Valmieras Pārgaujas sākumskolas un Valmieras 5.vidusskolas komandas un izcīnīt pirmo vietu. Valmieras sākumskolas darbinieki Jūsu panākumus pamanīja un lepojās! 

Nedari otram to, ko tu negribi, lai dara tev

28.septembrī pie 4.a klases audzināšanas stundā viesojās Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes kārtības policijas biroja Preventīvās grupas galvenā inspektore Liene Kaužēna un vecākā inspektore Ilze Lapiņa. 

Inspektores pārrunāja ar bērniem, cik svarīgi ir ievērot skolas iekšējās kārtības noteikumus, lai ikviens justos skolā droši. Tika pievērsta uzmanība arī fiziskās un emocionālās vardarbības jautājumiem skolēnu vidū. Bērniem bija iespēja aizdomāties par savu un vecāku atbildību dažādās situācijās un rīcības sekām, ja tiek pārkāpts likums.

Liela uzmanība tikšanās reizē tika veltīta emocijām. Bērni saprata, ka cilvēkam ir tiesības izjust dažādas emocijas: prieku, bailes, dusmas, skumjas u.c. Emocijas ietekmē vairāki faktori. Ne vienmēr tas, ka smaidām, nozīmē, ka esam priecīgi. Lai vai kādas būtu mūsu emocijas, mēs nedrīkstam ar tām nodarīt pāri citiem.

Bērni secināja, ka svarīgi ir veidot cieņpilnas, atklātas un atbalstošas attiecības klases kolektīvā, lai mums visiem būtu prieks nākt uz skolu un satikties ar saviem klasesbiedriem un skolotājiem. Šī atkal bija lieliska mācību stunda, kurā pievērsām uzmanību mūsu klases svarīgākajam likumam  “Nedari otram to, ko tu negribi, lai dara tev”.


Informāciju sagatavoja 4.a klases audzinātāja Kristīne Švalbe

3.b klase izzina Valmieras vēsturi 

     Mums patīk sava pilsēta Valmiera, jo tā ir skaista, sakopta, saules pilna. Ir iespēja forši atpūsties, satikt draugus un vēl nebeidzami daudz labu lietu var atrast mūsu pilsētā. Taču, cik daudz mēs zinām par savas pilsētas vēsturi? To devāmies noskaidrot.

    Pie Ārstniecības un garšaugu dārziņa mūs sagaidīja skolotāja Ineta Amoliņa, kura ar savu interesanto un aizrautīgo stāstījumu ļāva mums iejusties senajā Valmieras dzīvē. To visu papildināja de Woldemer  ekspozīcija, kurā varējām ne tikai klausīties skolotājas Inetas Amoliņas stāstījumā, bet arī ar interaktīvu atslēgu, atslēgt dažādus ekspozīcijas stāstus, video, gan uzsākt spēli, gan izgaismot Hanzas ceļus.

     Pēc labi padarīta darba, kas prasīja no mums uzmanību, vērību, pacietību un ieinteresētību, bijām pelnījuši gardu mielošanos Valmieras Pils Māja Vīnkalni.

Paldies vēstures skolotājai Inetai Amoliņai par atsaucību!

Paldies Žentiņu ģimenei par viesmīlību!

Valmieras sākumskolas 3.b klases skolēni un skolotā Aiga

Mazpulka “Valmieriņi” notikumi rudenī 

Rudens ir ražas laiks, kad var novērtēt vai pavasarī iecerētais un vasarā padarītais ir nesis augļus. Valmieras sākumskolā, šī gada pavasarī tika dibināts mazpulks “Valmieriņi”. Vasarā mazpulcēni veidoja savus pirmos mazpulcēnu projektus un piedalījās mazpulka pasākumos. Lūk kā mums mazpulkā ir veicies līdz šim un ko plānojam darīt rudenī.

Pavasarī mazpulcēni iesāka savus pirmos projektus. Meitenes izlēma veidot radošus projektus par tēmu “Gadalaiki”. Zēni izvēlējās ļoti dažādas projektu tēmas, kāds plānoja audzēt saulespuķes, zirņus vai burkānus, kāds gatavot veselīgas sviestmaizes, kāds pētīt Valmieras vēsturi. 

Lai mazpulcēniem būtu prieks turpināt projektus, vasarā tikāmies vairākas reizes. Vasaras sākumā Pankūku dienā cepām, ēdām pankūkas un spēlējām spēles. Vides spēļu dienā, vasaras karstākajā laikā, svērām iecienītu saldumu iepakojumus un runājām par to, cik daudz atkritumu nopērkam ar našķiem. Tomēr visvairāk laika pavadījām ārā, spēlējot spēles, veidojot stafetes un izbaudot jauku pikniku.

Mazpulka "Valmieriņi" šīs vasaras interesantākais notikums bija govju kūts apmeklējums. Kopā ar ģimenēm un draugiem devāmies uz zemnieku saimniecību "Zilūži", Bērzainē, Valmieras novadā. Saimnieks Valts mums izstāstīja par Grasbergu ģimenes saimniecību, kurā rūpējas par kuplu govju ganāmpulku, audzē labību un zaļbarību. Tur pat saimniecībā notiek arī piena pārstrāde un dažādu piena produktu ražošana. Ekskursijas laikā redzējām kā gatavo saldējumu un varējām arī to nogaršot. Tomēr ekskursijas interesantākā daļa bija govju kūtī. Bērni bija pārsteigti cik daudz govju un cik tās ir lielas, cik daudz tās ēd, cik mīļi ir mazie teliņi, kāda kūtī ir smarža un, protams, no kā tā smarža rodas. Saimnieks izstāstīja kā saimniecībā par gotiņām rūpējas, kādos apstākļos gotiņas jūtas vislabāk un atbildēja uz visiem mūsu jautājumiem. Tas tiešām bija ļoti izzinošs un un interesants piedzīvojums.

Nu jau klāt rudens, kad mazpulcēni pabeidz iesāktos projektus. Katrs pats vērtē, vai ir paveicis to, ko bija plānojis. Projekta darba lapās mazpulcēni liek fotogrāfijas un nelielus aprakstus, lai parādītu kā strādājuši pie saviem projektiem. Piemēram, kā sējuši, stādījuši un laistījuši; ko izdevies uzzināt par Valmieras vēsturi; kādas jaunas sviestmaižu receptes tapušas vasarā; kā tapušas rotas vai dekoratīvi trauki par tēmu “Gadalaiki”. Tas viss kopā veido mazpulcēna projektu. Oktobra beigās mazpulka “Valmieriņi” bērni dosies uz Latvijas Mazpulku projektu forumu Līvānos, kurā parādīs un pastāstīs par saviem projektiem.


Rudens ir tikko sācies, bet skolā jau bijuši tik daudz notikumu un daudzi vēl priekšā. 

Arī mazpulkam "Valmieriņi" ir plānoti interesanti notikumi, kuros aicinām 1.-3. klašu skolēnus piedalīties, lai iepazītos ar to ko darām.

Tiekamies arī ikdienas nodarbībās 2x mēnesī. Interesentiem nosūtīšu informāciju par tuvākajiem tikšanās laikiem.


Ja vēlaties piedalīties, sazinieties ar Valmieras sākumskolas mazpulka "Valmieriņi" vadītāju Madaru Jankoviču, E-pasts: jankovica.madara@gmail.com, mob.t.26422845


Valmieras novada iedzīvotāju iniciatīvas projekta “Mazpulka “Valmieriņi” attīstībai” aktivitātes notiek ar Valmieras novada pašvaldības finansiālu atbalstu.

Pankūku diena

Kādā kalendāra tika rakstīts un vēlāk arī izlasīts, ka 26.septembrīs esot Pankūku diena. Svētku un prieka brīžu jau nekad nav par daudz. Daudz jau nav jādomā, lai varētu mieloties brokastīs ar lielām plānajām pankūkām.

Neskatoties uz to, ka īstajā dienā nesanāca, jo devāmies uz Valmieras muzeja jauno ekspozīciju ēku, to 3.D klase varēja izbaudīt nākamās dienas rītā. Vai kāds atteiktos brokastīs no pankūkām? Mēs jau nu noteikti nē! SOLĪTS – DARĪTS! Ja bērniem kaut ko apsola, tad jāpilda! Varbūt īsti nevietā, bet gardi gan….Labu apetīti!

3.D klase un skolotāja Mārīte

Gaidot "Labo darbu nedēļu"

21.septembrī 5.d klases skolēni devās uz Valmieras dzīvnieku patversmi,lai iepazītos tuvāk ar tajā mītošajiem dzīvniekiem,kuri dažādu apstākļu dēļ tur nonākuši un raduši īslaicīgu vai pastāvīgu mājvietu.

  Patversmes darbiniece Judīte vispirms mūs iepazīstināja ar pieaugušajiem suņiem,kas mīļuma izslāpuši katru pienācēju sagaidīja ar žēlu smilkstienu,skaļu rējienu vai skumju acu skatienu.Pēc tam bija iespēja sabužināt un samīļot vairākus mazus kucēnus.Bērniem prieku sagādāja to izvešana pastaigā,pēc kuras grūti bija no tiem šķirties.Tika apskatīta arī kaķu māja,kur mitinājās vairāki mazi un lieli minči.

  Tā kā ciemos parasti nedodas ar tukšām rokām,tad bērni ar mīlestību  nodeva dzīvnieku cienastam vecāku sarūpēto pārtiku.

  Liels paldies Valmieras dzīvnieku patversmes darbiniekiem par silto uzņemšanu un gūto atziņu,ka ir tik patīkami palīdzēt mūsu mazajiem brāļiem un māsām!

                                                                                                                                                                                        5.d klase kolektīvs un audzinātāja I.Kuple


Citāda mūzikas stunda 

No 20. - 22.septembrim mūzikas stundās tika īstenots skola 2030 mācību saturs, veicot dažādu skanošo instrumentu spēli un kopā muzicēšanu, veidojot ritma orķestrus. Stundās tika veicināta izglītojamo gatavība radošai pašizpausmei un muzicēšanas pieredzes ieguve.

     Apgūta radošai muzikālai darbībai nepieciešamās prasmes un iemaņas, iegūta praktiskās muzicēšanas pieredze, izmantojot gan individuālos, gan grupu, gan kolektīvās muzicēšanas veidus un formas.

    Katrai klašu grupai bija sava tēma  veidojot muzikālo priekšnesumu:

Tēma ,,Rudens tēli mūzikā" - ar skanošajiem instrumentiem tika veidotas skaņu gleznas.

Tēma ,,Mūzikas izteiksms līdzekļi" - caur skanošajiem instrumentiem varēja atdarināt dažādus tēlus dabā.

Tēma ,,Mājas muzicēšanas tradīcijas" - ar skanošajiem mūzikas instrumentiem var muzicēt ne tikai mājās, ģimenes lokā, bet arī savas klases kolektīvā.

Tēma ,,Laiks"- spēlējot mūzikas instrumentus, iepazīt un salīdzināt dažādu laikmetu mūziku.

     Izglītojamiem šī aktivitāte - muzicēšana ļoti patika. Viņi, labprāt, ar prieku kopā ar skolotājām Inesi Kupli un Larisu Stivriņu devās ārvidē un skolas zālē, kur tika īstenotas citādas mūzikas stundas.

 

Skolotājas: Inese Kuple un Larisa Stivriņa

Pirmā ekskursija Beverīnas labirintos 

1.a klases vecāki, skolēni un skolotāja pirmo kopējo iepazīšanos nolēma noorganizēt Koka skulptūru parkā netālu no Valmieras. Ekskursijas rītā sauli gan  klāja pelēki lietus mākoņi, bet tas nebija šķērslis! Nav nepiemērotu laika apstākļu! Jāpadomā tik par apģērbu! Sacīts, darīts!

 Dodoties ceļā laika apstākļi strauji uzlabojās. Tuvojoties parkam saulīte jau smaidīja mums labvēlīgi pretī.

Gan liels, gan mazs parkā atrada sev nodarbi- pieejamas bija vairāk kā 100 lielizmēra spēles, atrakcijas, puzles un prāta mežģi. 6 dažādi labirinti. "Šausmu labirints" mežā.  Simpsonu, Flinstonu un cūciņas Pepas ģimenītes, koka poniji no seriāla "Mans mazais ponijs", un vēl un vēl. Kā tad bez  desu cepšanas, jautrām spēlēm, fotosesijām un kopējā piknika? 

Pirmā kopējā iepazīšanās izdevusies lieliski!

1.a klases skolēni un skolotāja Sandra 

Uzņemies atbildību par to, ko esi pieradinājis 

14.septembrī 4.a klase viesojās Valmieras dzīvnieku patversmē.

Dzīvnieku patversmes darbiniece iepazīstināja mūs ar tur mītošajiem iemītniekiem. Katram bija savs stāsts, kāpēc viņš ir nokļuvis patversmē. Ir dzīvnieki, kuriem saimnieki ir miruši un nav bijuši tuvinieki, kas varētu uzņemties atbildību. Ir arī tādi suņi un kaķi, pret kuriem cilvēks ir izturējies cietsirdīgi. Šādi gadījumi ir īpaši sāpīgi.

Katrs bērns uz patversmi aiznesa ne tikai mīlestības, līdzjūtības un prieka devu, bet arī barību. Šobrīd Valmieras dzīvnieku patversmē barība dzīvniekiem ir īpaši vajadzīga!

Prieks, ka varējām vairot labo un dot mazliet mīlestības tiem, kuriem tas patiešām ir vajadzīgs.


Informāciju sagatavoja 4.a klases audzinātāja Kristīne Švalbe

Dzejas dienas Valmieras sākumskolā

Tradicionāli septembris Latvijā ir Dzejas dienu mēnesis, kad dzeja tiek īpaši godināta. Arī Valmieras sākumskolas skolēni no 11. līdz 15.septembrim kaut nedaudz izjuta dzejas klātbūtni savā ikdienā, gan paši iejūtoties dzejnieku lomā un sacerot dzejoļus, veltītus aktuālajai atkritumu šķirošanas tēmai ( skola iesaistījusies projektā “No atkritumiem līdz resursiem”), gan skolas bibliotēkā klasesbiedriem priekšā  lasot no dažādu autoru dzejoļu krājumiem izvēlētus dzejoļus ( 5.a, 5.b, 5.c, 5.d, 4.c un 6.b klases skolēni).

Savukārt 2. un 3. klašu skolēni sacerēja savu turpinājumu dzejoļiem, kas sākas ar vārdiem “Vasarā es…” un “Uz skolu ejot es…”, daloties gan ar saviem ceļā uz skolu gūtajiem iespaidiem, gan ar nesenā vasaras brīvlaika notikumiem, tā kopīgi veidojot garu klases dzejoļa kamolu.

Bet paši mazākie lasītāji – pirmo klašu skolēni - ilustrēja klases kopīgi izvēlēto dzejoli no latviešu autoru bērnu dzejoļu krājumiem. Šie darbi nu ir aplūkojami skolas bibliotēkā.

Paldies klašu audzinātājām un latviešu valodas skolotājām par sadarbību un ieinteresētību Dzejas dienu nedēļas norisē!


Skolas bibliotekāre

Vai uzrakstīt dzejoli ir viegli? 

Jā, ja raksta kopā ar klasesbiedriem! 

3. a klases skolēni Dzejas dienas ietvaros latviešu valodas stundās lasīja un klausījās dažādu latviešu dzejnieku dzejoļus. Spēlējās ar atskaņām un rakstīja dzejoļus paši. Lasīja, izjuta un iestudēja Ineses Zanderes dzejoļus. 

Zvaigznes


Zvaigznes tik spožas tā kā meitenes.

Kur tās zvaigznes slēpjas?

Kur, kur tās ir?

Es tās neredzu!

Tās mazās draudzenes.

Hm, hm, re, re.

Re, kur tās spožās draudzenes ir!


/ Terēze un  Marta A./ 

Kurpes


Ejot no mājas, es uzvilku kurpes.

Kurpes mani veda, kur upes.

Upē atradu lelles,

kurām uz kakla bij krelles!

Uz krellēm ieraudzīju ciparus,

tās man atgādina piparus!

Uz kurpēm ieraudzīju zīmīti,

tur bija rakstīts PASAKA – ASAKA.

Hmm! Nesaprotu, kāpēc tā rakstīts?


            / Kate un Estere V. / 

Kaķis ārā


Kaķis Āķis pamodās un pasmaidīja,

Lai diena sāktos labi! :)

Ejot no mājas, izdomāja dzejoli.

Es pamodos uz grīdas,

Lai ēstu...

Lai dzīve būtu perfekta!

Tā beidzās dzejolis! 


             / Marta Š. un Emīlija /



Ai, kā man garšo medus.

Ai, kā man garšo medus.

Visi man saka melus!

Bet es viņiem saku – ceļus!

Bet viņi tikai melus.

Aiztiek man matu galus.

Un ēd smieklus manus! 


         / Estere A.  un Ieva /


Auksts kā ledus,

Garšīgs kā medus!

Toms lasa un kasa.

Vai miegs ir kā sniegs?

Zivju asakas garas kā pasakas.

Un baisas kā traks gaiss. 


             / Henrijs B. un Nikola /


Atskaņu mājai

ir lieka kāja!

Ar māti, kas rāja 

un suni, kas rēja! 

Un kurmi pa vēju,

jo viņš neredzēja!


              / Jēkabs M. un Māris /


Mandarīns iet pa ceļu,

Galvā saka – LAIMĪGA DZĪVE.

Te brauc mašīna un ...

Mandarīns izšķīst!

Mašīna apēd mandarīnu! 


      / Edgars, Gustavs, Daniels /





Kāja mājā dzīvoja,

Kāja mājā vingroja.

Ja tik traki vingrosi,

Mājās tiksi drīz! 


            / Alise un Evelīna /


3.a klases skolēni un audzinātāja

Tēvu dienas futbola turnīra apskats

Tēvu dienas futbols 23.mp4

Pirmklasnieku vasaras piedzīvojumi 

Vai zinājāt, ka burciņā var ievietot ne tikai vasarā izaugušos dārzeņus un ogas, bet arī piedzīvojumus, sajūtas un notikumus?

Mūsu topošie pirmklasnieki, pirmajā tikšanās reizē ar savu skolotāju, tika aicināti piedalīties radošajā projektā “Mana vasara burciņā”.

   Pirmajā skolas nedēļā kavējāmies kopīgajās vasaras atmiņās un skolēni prezentēja savu radošu darbu. 

    Mūsu burciņas bija piepildītas ar:


Lai šīs vasaras atmiņas un notikumi mūs silda un dod enerģiju visam jaunajam mācību gadam!


 Mīļš paldies bērniem un vecākiem par radošo izdomu un ieguldīto darbu!

skolotājas: Sandra, Inga, Jana un Lāsma

vs_eko-skolas_apņemšanās.mp4

Eko skolas jaunumi

Valmieras sākumskola aktīvi darbojas EKO skolu programmā. Bijusi pirmā tikšananās ar EKO padomes dalībniekiem: skolēniem, skolotājiem, vecāku padomes pārstāvi. Un arī pirmā aktivitāte jau paveikta: apņemšanās, lai stiprinātu aprites ekonomiku.

Paldies katram dalībniekam!

Klāt 1.septembris

Zinību diena. Valmieras sākumskola 2023./2024.mācību gadu uzsāk rekordlielā skaitā: 573 skolēni, 47 skolotāji, 28 tehniskie darbinieki. Saime liela, darba daudz, un to visu pavada izaicinājumi ikdienā.

Mācību gads iesācies ar svinīgu satraukumu, ziedu klēpjiem, apsveikumiem, dzidriem skatieniem, kādu nedrošu soli, bet ticību, ka viss būs labi. Amfiteātrī skan muzikāls sveiciens. Apsveikuma vārdus saka skolas direktors Mārtiņš Vētra, Valmieras Valsts ģimnāzijas direktors Artūrs Skrastiņš un Valmieras novada domes priekšsēdētājs Jānis Baiks, aicinot skolēnus mācīties, darboties interešu izglītības pulciņos, lai augtu par valsts vadītājiem, laba darba darītājiem.

1.klašu audzinātājām: Sandrai Karnītei, Ingai Cīrulei, Janai Štrālei, Lāsmai Kašai iedalīta nozīmīga atbildība - ļaut labi justies un droši mācīties gandrīz 28 skolēniem katrā klasē. Tieši tāpat jaunas audzinātājas satika 4.klašu skolēni. Skolotājas Kristīne Švalbe, Silva Buliņa, Siguta Fišmeistere, Inese Zēģele turpinās labi iesākto darbu 1.-3.klasēs, atbalstot, uzmundrinot skolēnus un sadarbojoties ar vecākiem. 5.b klase mācīsies audzinātājas Sanitas Tauriņas vadībā. Citi klašu kolektīvi tikās ar savu audzinātāju un, iespējams, dažiem jauniem klasesbiedriem, lai kaltu plānus labam gadam.

Skolā tiek realizēti vairāki projekti. Par sadarbību un labsajūtu mācīsimies projektā KiVa. Centīsimies mazināt atkritumus, apgūstot jaunu pieredzi projektā “No atkritumiem uz resursiem”. Skolēnus apciemoja Dusmu Kule, kura visa projekta laikā droši dzīvos vairākkārt lietojamā iepirkumu maisiņā.  

Skola elpo. Lai katram izdodas sasniegt labākās ieceres un sakrāt pieredzi, kas vērtīga un vajadzīga!

Konference “Iedvesmot. Mācīties. Darīt” 

Labi izvēlētā laikā starp eksāmeniem un pirms atvaļinājuma Ogres 1.vidusskola uzņēma viesus, rīkojot konferenci. Valmieras sākumskolas komanda: direktors Mārtiņš Vētra, direktora vietniece Diāna Rudzīte, un 2 nodarbību autores, lektores: Aiga Vimba, Elīna Bērziņa, Helga Mezīte un Ilona Tropa, piedalījās konferencē ar savu pienesumu.

Aiga un Elīna piedāvāja nodarbību “Vizuālās atgādnes mācībās un skolas vidē”, ar piemēriem, skaidrojumu, praktisku demonstrējumu dodot iespēju ieskatīties situācijās, kā atgādnes palīdz un papildina skolas ikdienu, padarot to vienkāršāku, krāšņāku un atbalstošāku.

Helga un Ilona nodarbībā “Kā veidot vispusīgu iepazīšanos ar skolēniem, kuri uzsāk mācīties 1.klasē?” detalizēti iepazīstināja ar skolā jau vairākos gados uzkrāto un izmantoto labās prakses piemēru. Izcelta tika nozīmīgā kvalitatīvas lasītprasmes loma mācību procesā un bērna izaugsmē. Protams, kā īstos svētkos skolā, sagaidot jaunos pirmklasniekus, komplektējot klases, arī šīs nodarbības dalībnieki izbaudīja salūtu, kas simbolizē labu sākumu nākamajam turpinājumam.

Vadības komandas tērzēja par savstarpēji svarīgiem jautājumiem, kas skar skolas ikdienu, pedagogu labsajūtu, stundu plānu un citus nozīmīgus tematus.

Sadarbībai vārti vaļā! Kolēģi, apmainoties ar kontaktinformāciju, turpinās darbu, lai kopā paveiktu vairāk, labāk, kvalitatīvāk.

Liels paldies Ogres 1.vidusskolas kolektīvam un direktorei Ilzei Butevicai par ieguldīto darbu konferences norisē! 

Atgādņu tirgus

Mācību gads skolēniem noslēdzies. Katrs saņēmis vērtējumu liecību kā pierādījumu, cik labi veicies, ar cik lielu atdevi katrs darbojies. Būs pamats izvērtējumam ģimenē un nākotnes mērķu nospraušanai. Taču skolotājiem un skolas tehniskajiem darbiniekiem darbs turpinās: intensīvi, piepildīti un atbildīgi.

Katru gadu skolā notiek kas tāds, ko piedzīvojam pirmo reizi. Šoreiz tas bija “Atgādņu tirgus” 7.jūnija rītā. Katrs skolotājs dalījās ar labi pārbaudītu vai tikko tapušu atgādni, uzrakstu, likumu krātuvi, ko izmanto darbā, atbalstot skolēnus mācoties un darbinot dažādos uztveres veidus.

Inese Zēģele demonstrēja dažādu likumu krātuvi uz angļu valodas klades vāciņa, un, ja klade kaut kur nesauļojas, tad katrs to var lieti izmantot. Aiga Vimba piedāvāja pavērot, kā labi apgūt vārdšķiras, izmantot vilcienu teikumu mācībā un picu, apgūstot matemātikas tematus. Mārīte Saulīte uzlikusi labu akcentu asociācijām, kā labi atcerēties vārda sastāva apzīmējumus, tos sasaistot ar reālo dzīvi un braukšanu pa dažāda seguma ceļiem. Baibas Siliņas stratēģija ir izlikt redzamas tikai aktuālās atgādnes, piemēram, kādi piederumi jāsakārto uz sola vai nepieciešamā brīdī izmantot grāmatzīmi, uz kuras ir špikerītis, kā stāstīt par izlasīto grāmatu. Rutas Dambes klasē labi darbojas uzvedības likumu atgādinājums. Tāpat arī par uzvedību runā Sandra Karnīte, bet jau ar citādu pieeju.

1.klašu skolotājas atzina, ka mācību gads pagājis, esot ārpus komforta zonas, tas prasa daudz. Bet daudz ir arī paveikts. Inese Bergsone piedāvā uzskati, kā tikt galā ar situāciju uzdevumiem. Ingrīda Zelča atgādnes labprāt izliek pie sienas, tad ērti norādīt, kura jāizmanto, lai viss labi izdotos. Gunita Martinsone piedāvāja dažādu stratēģiju lietošanu uzdevumu risinājumos. Helgas Mezītes iedvesmoti, atgādnes veido paši bērni. Varam tikai iedomāties, kādas būs atgādnes pēc 6 gadu treniņa, ja jau tagad tās izpelnījušās atzinību! Tāpat sākumskolā noderēs Janas Štrāles un Lāsmas Kašas atgādnes gan par teikumiem, gan citiem tematiem.

Elīna Aļeškēviča māca skolēniem atrast un izmantot tieši to likumu, kas der situācijai, bet Elīna Bērziņa piedāvāja ļoti interesantu risinājumu: derīgos likumus sakārt kā atslēgu piekariņus. Baiba Balode nāca klajā ar vairākiem interesantiem rēķināšanas uzdevumiem, saprogrammētiem datorprogrammā. Speciālā pedagoga nodarbībās nepieciešamas daudz un ļoti dažādas atgādnes, lai rastu atbalstu katra skolēna vajadzībām, tāpēc Silva Buliņa izrādīja vienu no savām sakrātajām materiālu kastītēm. Inese Kuple un Larisa Stivriņa prezentācijā lika iejusties muzikas pasaulē, un to aplūkojot, mūzika nemaz nelikās tik sarežģīta. 

Sociālajās zinībās skolēni prot aprēķināt saņemto algu, bet, ja kas aizmirstas, tad noderēs Kristīnes Švalbes atgādne. Sanita Tauriņa uzslavēja mācību grāmatu veidotājus, jo tajās ir vesels krājums ar atgādnēm latviešu valodai. Lai sportā tiktu ievēroti drošības noteikumi, Signe Lūsiņa un Ilze Bruņiniece sagatavojušas plakātus dažāda vecuma bērniem, tos varēs izmantot kolēģi arī savās aktivitātēs ar klasi. 

Gunita Eksto labprāt sadarbojas ar kolēģiem, veidojot atgādnes valodas labirintiem. Tāpat Aigas Kukaines materiālu varēs izmantot, mācoties pierakstīt tiešo runu dažādos tekstos. Iveta Lapiņa skolēniem piedāvā “Laimīgās piecminūtes”, bet tās jēgpilni var darīt tikai tie, kuri precīzi visu pierakstījuši stundās un pieraksti ir darba kārtībā. Arī Zinta Liepiņa kopā ar skolēniem veido likumu krātuvi, bet Jaroslava Hreškova-Sirmais šim mērķim izmanto otrreiz lietojamu papīru, kartonu un citu materiālu, kas noteikti ir saskaņā ar dabu, jo esam Eko skola un rūpējamies par saudzīgu resursu lietošanu.

Liela krātuve izveidojusies datu “mākonī”, par ko atgādina Signe Jānelsiņa. Tur skolotāji, bērni un vecāki var atkārtot dažādas pamācības, kā lietot datorprogrammas, Google produktus vai rīkoties e-klasē.

Vērtīgi! Katrs skolotājs atklāja daļiņu  no sevis un sava darba, kas noderēs arī citiem. Tagad kopētavā katram priekšmetam iekārtotā mapīte un vieta “mākonī” gaida papildinājumus. Nākamgad turpināsim!