Oktobris 2023
Mans atkritumu maisiņš
Ilgāk kā mēnesi 5.a klases skolēni aizdomājās par atkritumu pārstrādi, aktīvi darbojās un centās rīkoties dabai draudzīgāk. Kā tad mums tas izdevās?
Septembri sākām ar aktivitāti “Mans atkritumu maisiņš”, kur nedēļas garumā nelietojām atkritumu tvertnes, bet visus atkritumus krājām savos maisiņos. Maisiņš bija jāņem līdzi gan uz māju, gan skolu, gan treniņiem - kur es, tur maisiņš. Mērķis bija redzēt, cik daudz un kādus atkritumus katrs no mums sakrāj nedēļas laikā.
Pēc nedēļas aktīvi šķirojām maisiņu saturu, to izmetot atbilstošajās atkritumu tvertnēs. Skumjais secinājums - visvairāk ir nepārstrādājamie atkritumus.
Tieši tāpēc skolēnu uzdevums bija mēneša laikā pašiem radīt savas idejas, kur un kā varētu izmantot atkritumus otrreiz un dot tiem otro vai pat trešo dzīvi.
Bruno no pudeļu korķiem un Kinder olās esošajiem trauciņiem izveidoja fidžet “tārpiņu”.
Džeina izveidoja galda spēli, kuras laukums ir vienreizlietojamie trauciņi, spēļu kauliņi veidoti no vienreizlietojamiem salmiņiem. Kā arī izmatojot pudeļu korķus un konfekšu kastēs esošo plastmasas paliktni izveidoja saskaitīšanas, atņemšanas un reizināšanas paliktni.
Dāvids izveidoja telefona statīvu no olu kastes un karstlīmes.
Kārlis izveidoja telefona statīvu no putuplasta.
Jēkabs izveidoja ziedu dekorus no citrona sulas pudelītēm un vienreizlietojamiem salmiņiem.
Rebeka no rotaļu auto riepas un kaltētiem ziediem izveidoja mini reprodukciju skatam, kas bieži redzami dabā, kuru var izmatot kā galda dekoru.
Kristens izveidoja sveci no kartona un sveču vaska pārpalikumiem.
Sk. Elīna izveidoja spēli desas un dambrete, kur spēļu kauliņi ir pudeļu korķi.
Maksims prezentēja daudz un dažādas radošas idejas kā auto riepām dot otro dzīvi.
Paldies skolēniem par aktīvo dalību un radošajām idejām!
Ar domām par EKO!
5.a klases skolotāja Elīna Bērziņa
Naudas diena-31.oktobris!
Naudas dienas ietvaros, ko piedāvāja Swedbank darbinieki, 4.c klases skolēni apguva, ka ir gudri tērēt naudu ikdienas izdevumiem un forši ir krāt naudu mērķa sasniegšanai.
Neskatoties uz to, ka šājā vecumā bērnu intereses mainās, Lote, Karlīna, Paula B. un Kristena no 4.c klases skolnieces, vēlas pastāstīt un iedrošināt savus klasesbiedrus un skolasbiedrus, ka "Krāt naudu ir forši!"
4.c klases audzinātāja
Siguta Fišmeistere
Par ko vēlas kļūt 4.a klases skolēni?
Karjeras nedēļas ietvaros 4.a klase iejutās savas nākotnes profesijas tēlā.
Lai gan bērni mācās tikai 4.klasē, viņi plāno savu nākotni. Neskatoties uz to, ka bērnu intereses šajā vecumā mainās, viņi arī šodien ir gatavi mums visiem pastāstīt, par ko vēlas kļūt nākotnē.
No sirds vēlam viņiem realizēt savus nākotnes sapņus, kas saistīti ar tik nopietnu jautājumu, kā profesijas izvēle!
Informāciju sagatavoja 4.a klases audzinātāja Kristīne Švalbe
Matemātiķu pieredzes brauciens
Skolēnu brīvlaikā mēs, 4.-6.klašu matemātikas skolotājas, izmantojām piedāvātās iespējas gan apgūt ko jaunu, gan dzirdēt vērtīgas, noderīgas un pat zināmas atziņas, gan dalīties pieredzē. Devāmies pieredzes apmaiņas braucienā uz Dobeli kopā ar matemātikas un dabaszinību skolotājiem.
Mūs sirsnīgi un jauki sagaidīja Dārzkopības institūta saimnieki, stāstot par zinātniskiem darbiem, pētījumiem, par augu, augļu, dārzeņu un ceriņu ģenētisko resursu ilgtspējību. Neiedomājami plašs bija jauno šķirņu ābolu klāsts, kuru dažādās garšu nianses varējām baudīt. Institūta pārstāvji uzsvēra, cik svarīgas ir matemātikas prasmes un zināšanas viņu darbā, cerībā sagaidīt jaunos speciālistus.
Iepazinām arī Dobeles Valsts ģimnāzijas skolotāju darba pieredzi un darba vidi jaunā dabaszinātņu mācību centrā.
Noslēgumā Futurimo Rīgas Tehniskās universitātes zinātkāres centrā uzzinājām, kā lielie un mazie apmeklētāji var iepazīt pasaules darbību, kādi ir dabaszinātņu likumi, kā inženierzinātnes un tehnoloģijas jau tagad un nākotnē uzlabos cilvēku dzīvi.
Paldies Valmieras novada matemātikas jomas vadītājai Ligitai Pickainei!
Valmieras sākumskolas matemātikas skolotājas: Ruta, Gunita, Elīna, Aiga
Lai rudens brīvlaika pavadīšana būtu saturīgāka, daži ieteikumi tā lietderīgai pavadīšanai.
karjeras nedēļa 1.klasēs
No 16.līdz 20. oktobrim visā Latvijā norisinājās “Karjeras nedēļa”, kuras tematika bija “Mans prasmju portfelis”.
1. klašu skolēni iesaistījās dažādās aktivitātēs - zīmēja savu prasmju portfeli, domāja par savu nākotnes profesiju, aicināja uz klasi vecākus, kuri pastāstīja par savām profesijām, kā arī devās uz vecāku darba vietām, kur ar profesiju iepazinās klātienē.
Bērni iepazina Valmieras stikla šķiedras rūpnīcas darbību, apmeklēja Zemessardzes 22.kaujas nodrošinājuma bataljonu Valmierā, kā arī uzņēma Zemessardzes pārstāvjus pie sevis klasē.
Prakstiski darbojoties āra vidē, mācījās par mežu stādīšanu un apsaimniekošanu.
Iepazina zobārsta, medicīnas māsas, grāmatveža un ugunsdzēsēju un glābēju profesiju.
Paldies 1.klašu vecākiem par sadarbību un atbalstu!
Dažādā māksla
Vizuālās mākslas stundās ne tikai zīmē, skicē vai glezno dzejoļa ilustrāciju, bet arī tēlaini atveido dzejoli. Mazs ieskats, bērnu izdomai.
Vizuālās mākslas skolotāja S.Buliņa
Programma "Latvijas skolas soma" izrāde “Klusētāji”
Šodien (19.oktobrī) Valmieras sākumskolas 5. un 6.klasēm bija iespēja noskatīties Jāņa Znotiņa izrādi “Klusētāji”, kura radīta pusaudžiem un viņu skolotājiem. Tā iestudēta speciāli skolas telpām un tiek rādīta dažādās skolās programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros.
Izrāde “Klusētāji” ir par cilvēku vienaldzību un tās drūmajām sekām. Kāpēc bieži vien izvēlamies klusēt, ka patiesībā būtu vajadzējis iesaistīties un runāt? Vai tiešām runāšana vienmēr ir sudrabs un klusēšana – zelts?
Trīs jauni cilvēki – Santa, Krišjānis un Ikars – atceras piedzīvoto un pastāsta par kādu satraucošu notikumu, kas ar viņiem atgadījies laikā, kad viņi mācījās vienā klasē.
Viss izvērstos citādi, ja viņi izšķirošā brīdī nebūtu izvēlējušies klusēt.
Izrādes radošās komandas sastāvā ir režisors Jānis Znotiņš, dramaturģe Ance Muižniece, scenogrāfe Pamela Butāne. Spēlē Anta Aizupe, Emīls Krūmiņš un Jānis Znotiņš.
Izrādes norisinās trīs klases telpās, stāsta varoņiem mainoties vietām un ik pa laikam sastopoties. Tādējādi katra no skatītāju grupām redzēja to pašu un tomēr citu izrādi. Skatītājiem bija iespēja uzzināt, kāds ir katra iesaistītā jaunieša skatupunkts uz notikušo – kas viņiem lika tā rīkoties, ko viņi gribētu mainīt un kā viņi šodien sadzīvo ar pagātnē pieņemtajiem lēmumiem.
Šī izrāde sasaucas ar mūsu skolas izvirzīto tēmu - pilnveidot audzēkņu savstarpējās sadarbības prasmes, veicinot atbildīgu attieksmi un rīcību ikdienas situācijās.
Izrāde bija ļoti vērtīga, pusaudžos radīja dažādas emocijas un pārdomas.
Diāna Rudzīte (direktora vietniece izgl.jomā)
4.c klases ekskursija Gulbenes-Alūksnes bānītis
16.oktobi 4. c klase devās uz aizraujošu ekskursiju apciemot Bānīti. Apmeklējām Gulbenes lokomotīvju depo ar šaursliežu /platsliežu ceļiem un remonta darbnīcām, kur aplūkojām Latvijā vienīgo griezuli ar divu platumu sliežu ceļiem. Gida Raita pavadībā vizinājāmies ar rokas drezīnām un sliežu velosipēdu.
Pēc depo ekskursijas devāmies braucienā ar Gulbenes - Alūksnes bāniti līdz Papardes stacijai, kur mūs sagaidīja "Laupītāji". Tā bija jauka aizraujoša programma bērniem ar dažādām sportiskām aktivitātēm un gardām "Laupītāju" gatavotām pusdienām.
Laika apstākļi mūs lutināja un varējām pabūt kopā jaukā ekskursijā.
4.c klases audzinātāja Siguta
6.a un 6.c klases ekskursija uz AHHAA zinātnes centru Tartu
12.oktobrī 6.a un 6.c klases skolēni devās aizraujošā ekskursijā uz AHHAA zinātnes centru, kura galvenais uzdevums ir iepazīstināt ar zinātni un rosināt skolēnus darboties praktiski.
Galvenais ekskursijas mērķis bija veicināt zināšanas aizraujošā un neierastā veidā, kā arī veidot savstarpējo saliedētību klašu kolektīvos. Skolēni ar lielu interesi izmēģināja visas atrakcijas.
Rezultātā diena tika pavadīta lietderīgi. Netraucēja ne sliktie laikapstākļi, ne tālais brauciens autobusā. Visi mājās atgriezās priecīgi un labā noskaņojumā.
6.a un 6.c klases audzinātājas
Gunita un Aiga
4.d klases labo darbu nedēļa
Labo darbu nedēļas ietvaros no 9. līdz 13. oktobrim Valmieras sākumskolas 4.d klases skolēni veica, mūsuprāt, divus lielus Labos darbus.
Pirmkārt, katru dienu 2 skolēni devās pie PII "Buratino" "Pūcītes" grupiņas bērniem, lai pirms miedziņa lasītu pašu izvēlētu pasaciņu. Visi 10 pasaku lasītāji klasē atgriezās smaidīgi un priecīgi. Lai gan pirmie lasītāji bija mazliet nobažījušies, ka neviens no bērniem neaizmiga, kamēr lasīja pasaciņu. Pēc kopīgas sarunas secinājām, ka bērniem ļoti patika pasaciņa un viņi vēlējās to noklausīties līdz galam. ☺ Cerams, mazajiem "Pūcītes" bērniem bija saldi sapnīši veselas nedēļas garumā. Jāatzīmē, ka Labā darba idejas autori bija paši Valmieras sākumskolas 4.d klases skolēni. Prieks, ka izdevās viņu ideju īstenot, jo gandarījums pašiem bija milzīgs.
Paldies PII "Buratino" "Pūcītes" grupiņas audzinātājām par doto iespēju. Paldies, ka uzticējāties!
Otrkārt, katru dienu pēc stundām 3-4 skolēni kopā ar klases audzinātāju devās pie kāda no Valmieras sākumskolas pensionētajiem darbiniekiem. Nedēļas laikā apciemojām 5 bijušos darbiniekus. Lai gan viesošanās laiks nebija garš, daudz ko izrunājām, uzzinājām un prieks acīs bija kā namamātēm, tā ciemiņiem. Sarunas vijās gan ap pavadīto laiku Valmieras sākumskolā, gan mājdzīvniekiem, gan brīvā laika pavadīšanas iespējām. Rēķinājām izlasīto grāmatu skaitu, uzzinājām, kas ir internātskola, tagad zināsim, kur agrāk bija Valmieras bibliotēka. Un lai gan devušās pelnītā atpūtā, viņas mierā nesēž. Cita iet garās pastaigās, cita dejo, dzied, cita vingro, lasa… visu pat uzskaitīt nevar.
Taču, lai apciemotu visus pensionētos darbiniekus, ar vienu nedēļu bija par maz. Tādēļ esam apņēmušies savu Labo darbu turpināt gan Valsts svētku nedēļā, gan Ziemassvētku gaidīšanas laikā. Uz tikšanos!
Mums nedēļa bija prieka un gandarījuma pilna. Lai visiem brīnišķīgiem mirkļiem bagātas dienas!
KIVA ATKLĀŠANAS PASĀKUMS SKOLĀ:
365 dienas bez pāridarījumiem!
Pāridarījumu jeb bulinga izplatība Latvijas jauniešu vidū ir izteikti augsta – visaugstākā starp Eiropas Savienības valstīm. Lai to mazinātu un novērstu, 60 Latvijas skolās šogad darbu sāk visaptveroša bulinga novēršanas programma – KiVa, kas piedāvā plašu instrumentu un materiālu klāstu bulinga izskaušanai.
KiVa ir Turku Universitātē (Somija) izstrādāta programma vardarbības mazināšanai vienaudžu vidū – tā ir visvairāk pētītā bulinga novēršanas programma, tās efektivitāte ir zinātniski pierādīta, un tā veiksmīgi darbojas jau 20 valstīs. Piedāvājot strukturētu pieeju, KiVa ietver profilaksi (praktiskus un interaktīvus materiālus pedagogiem, skolēniem, vecākiem), metodes konfliktsituāciju risināšanai, monitoringa sistēmu un apmācības skolu komandai. Tomēr galvenā programmas veiksmes atslēga ir skolas kolektīva, skolēnu un viņu vecāku aktīva iesaiste, sadarbība un savstarpējs atbalsts.
Valmieras sākumskola ir viena no pirmajām 60 Latvijas skolām, kas šogad ir apņēmusies īstenot KiVa programmu un veicināt tās misiju.
Valmieras sākumskolas skolēni simboliski parakstās par 365 dienām bez pāridarījumiem, atstājot skolas svinību zālē krāsainas plaukstas nospiedumus.
Ko mēs, bērni, darīsim?
Pelnu putru vārīsim!
Kurš to pirmo vārdu teiks,
Tas to putru apēdīs.
Jau trīspadsmito gadu arī Latvijā tiek atzīmēta Starptautiskā Putras diena. Šajā dienā arī mēs, 3. klašu skolēni un skolotajās, uzsvērām putras nozīmību kā lielisku enerģijas avotu. Aktualizējot šo tēmu, skolēni sauca sev zināmo putru nosaukumus. Sev tīkamāko putras veidu atzīmēja diagrammā. Valmieras sākumskolas 3. klašu skolēnu topa virsotnē ir mannas biezputra. Nedaudz atpaliek auzu pārslu putra, kuru čaklās skolotājas rīta agrumā pagatavoja skolas mācību virtuvē.
Prieks, ka skolēniem garšoja auzu pārslu putra!
3. klašu skolēni un skolotājas
Putnu diena
3. klašu ziņkārīgajiem skolēniem un skolotājām 3. oktobrī tika noorganizēta izglītojoša lekcija par putniem, kuru ar lielu aizrautību vadīja Vidzemes augstskolas profesors Andris Klepers. Lektors ar savām dziļajām zināšanām par putniem, putnu dzīvi, to daudzveidību ieinteresēja skolēnus un aizrāva ar savu stāstījumu. Tika demonstrēti vērošanas un fotografēšanas principi, maskēšanās tērpi. Prezentācijā bija veiksmīgi izvēlēti attēli, kas no dažādiem skatu punktiem precīzi atklāja putnu dzīvi. Tas pamudināja skolēnus uzdot sev interesējošus jautājumus.
Milzīgs paldies lektoram par atsaucību!
3. klašu skolotājas