Aktualitātes

Radoši prakstiskā matemātika 

Lai gan matemātika tiek pieskaitīta pie eksakto mācību priekšmetu grupas, izrādās, ka tajā ir arī tēmas, kurās skolēni kopā ar skolotāju var izpausties radoši un darboties prakstiski.

6.klasē viena no tēmām, kura jāapgūst ir ‘’Kā attēlo un raksturo telpiskus ķermeņus?’’.Tēmu apgūstot, 6.d klases skolēni varēja izpausties radoši un praktiski apgūt daļu no nepieciešamajām zināšanām.

Lai skolēniem būtu vieglāk izprast jēdzienus- ‘’skaldne’’, ‘’šķautne’’, ‘’virsotne’’- cik un kur tās telpiskos ķermeņos meklēt, tika veidoti telpiski objekti, kur plastalīns bija virsotnes, bet visparastākie zobu bakstāmie kociņi- šķautnes. Šī aktivitāte skolēniem palīdzēja saprast, kur un cik šķautnes un virsotnes ir gan kubam, gan taisnstūrparalēlskaldnim.

Kad bija apgūtas teorētiskās zināšanas, par telpisko ķermeņu virsmas laukuma un tilpuma aprēķināšanu, tad skolēni varēja veidot nākamo radoši praktisko darbu ‘’Ģeometrisko ķermeņu izklājumi.’’ Kā atzina paši skolēni, darbs bija laikietilpīgs, bet ļoti interesants un šādi mācīties matemātiku viņiem patīkot.

Paldies aktīvajiem un radošajiem 6.d klases skolēniem!


Matemātikas skolotāja Elīna Aļeškēviča

Skolotājs uz piecām minūtēm! 

Šis bija  2. a klases pasākums un iespēja skolēniem uz piecām minūtēm sajusties kā skolotājam. 

Skolēni paši izvēlējās mācību priekšmetu, tēmu, plānoja, veidoja darba lapas un novadīja aktivitāti saviem klasesbiedriem. 

2.a klases skolēniem bija matemātikas uzdevumi par saskaitīšanu un atņemšanu līdz 100, uzdevums par simetriskām figūrām, matemātikas ķēdīte. Vizuālā mākslā zīmēja pašportretu. Latviešu valodā mācījās rakstīt grūtos vārdus, piemēram, mežs, rīts utt. Sociālajās zinībās bija uzdevums par profesijām. Bija Titānika stunda, kurā noskaidroja interesantus faktus par Titāniku. Vai tu zini, cik Titāniks bija garš, cik kuģim bija skursteņi?

2. a klases skolēni tagad zina! 

Pēc  aktivitātes skolēni izvērtēja, kas bija visgrūtākais, kas izdevās. 

Skolēnu izvērtējums.

Grūti bija:

Uzdodot uzdevumu, bija grūti nesmieties. 

Bija grūti, jo klasesbiedri mani nedzirdēja.

Viss bija grūti. 

Nekas nebija grūti. Viss patika.

Bija grūti divatā darīt. Būtu labāk vienai.

Nepatika labot uzdevumus. 

Grūti likt vērtējumu A, P.

Izdevās:

Patika dalīt uzdevumus.

Man izdevās būt skolotājai.

Patika un izdevās viss.

Viss bija labi, jo varēja ielikt atzīmes.

Izdevās, jo visi klausījās.

Paldies, drosminieki! 


2. a klases audzinātāja Baiba Siliņa

dzimtās valodas diena

21. februāris – Dzimtās valodas diena. Par godu šai dienai Latviešu valodas aģentūra ir izveidojusi videosveicienu.

Kā viens no skolēniem, kurš piedalīsies šajā videosveicienā, tika izraudzīts 6. c klases skolnieks Jēkabs Bauskis. Jēkabs piedalījās Latviešu valodas aģentūras rīkotajā konkursā “Valoda dzīvo, ja Tu tajā runā”.

Kopā ar režisoru Dāvidu Ernštreitu un operatoriem Jāni Saļmu un Normundu Pavlovski tika gūta lieliska filmēšanās pieredze.

Lepojamies!

4. d darbojas "Dare"

Patīkamu pārsteigumu oktobrī saņēma mūsu skolas 4.d klases skolēni no Valmieras Koprades darbnīcas "Dare" darbinieces, kas veicot izlozi starp klasēm, kuras piedalījās Karjeras nedēļas aktivitātēs, radīja mums iespēju darboties radošajā meistarklasē un iepazīt darbnīcas iekārtas un iespējas.

     Sagaidot Valentīndienu, mēs devāmies uz darbnīcu "Dare", kur iepazināmies ar modernām iekārtām un instrumentiem, ar kuriem pašiem bija iespēja veidot savu dizainu auduma maisiņiem, kuri pārtapa par oriģinālām Valentīndienas dāvanām sev un vecākiem. Tāpat liels prieks bija darboties ar 3D pildspalvām, ar kurām savas idejas pārtapa interesantās lietiņās - brillēs, ķirzakās, lapās, ziedos.

     Paldies "Dare" darbiniekiem, kuri mūs laipni sagaidīja un pacietīgi ar padomu palīdzēja tapt brīnīšķīgajiem darbiņiem!

                                                                                                4.d klases skolēni un audzinātāja I.Kuple

Valentīndiena Valmieras sākumskolā

No 9.februāra līdz 14. februārim skolā sāka darbojās Sirsniņdienas pasts, kurā katrs skolēns no 1. līdz 6.klasei  varēja nosūtīt  mīļu, sirsnīgu apsveikumu  Valentīndienā kādam sev īpašam cilvēkam.

Tika piedomāts pie foto stūrīša, kuru radoši iekārtoja Skolēnu domīte. Pūles atmaksājās, jo Valentīndienā tur mudžēja no bērnu kņadas, smiekliem, bērnu kompānijām.

Katrs skolēns un darbinieki šajā dienā ieradās tērpušies Valentīndienas tematikā, vai nu tie bija sarkano toņu apģērbi vai vizuāli sazīmēti simboli uz sejas, rokām, matos.

4.-6. klasēm dienas izskaņā notika ballīte, kurā Skolēnu domīte sagatavoja izzinošu prezentāciju par Valentīndienu. Tās laikā tika izspēlēta Kahoot! viktorīna, kurā varēja pārbaudīt klausīšanās prasmes par stāstīto.

Ballītes viens no vienojošiem elementiem bija kopā būšana, dejošana ritmā vienā taktī!  Atgriezeniskā saite : diena izdevusies visiem!


Ar rekordlielu dalībnieku skaitu noslēdzies informātikas konkurss “Bebr[a]s” 

Valmieras sākumskolas skolnieks Edvards Šteindāls ieguva 2.vietu 5.-6. klašu grupā. Tas ir izcils sasniegums, jo konkurence konkursā bija ļoti liela!

Sestdien, 28. janvārī, notika starptautiskā informātikas un loģiskās domāšanas konkursa “Bebr[a]s” fināls. Konkursu 4.-12. klašu skolēniem jau sesto gadu organizē IT uzņēmums “Visma”. Šogad dalībnieku skaits bija rekordliels – 27 764 skolēni. Finālā par uzvaru sacentās 105 labākie.

Izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša, apsveicot konkursa finālistus, uzsvēra, ka “konkursa popularitāte un rezultāti pārliecina, ka jaunā paaudze ir dzinulis nākotnes digitalizācijai un Latvijā veidojam digitālajā jomā zinošu sabiedrību.” Ministre arī pauda gandarījumu, ka konkursā piedalās skolēni no visiem Latvijas reģioniem.

IT uzņēmuma “Visma” vadītāja Antra Zālīte pateicās skolotājiem, kas palīdzēja bērniem sagatavoties un atbalstīja, jo konkursa pirmajā kārtā varēja piedalīties ne tikai individuāli, bet arī klases stundu ietvaros. “Konkursa mērķis ir eksaktās zināšanas – matemātiku, informātiku, fiziku, loģisko domāšanu – apgūt aizraujoši un radoši, tādā veidā jauniešiem radot interesi šo jomu cītīgi mācīties arī turpmāk,” saka Antra Zālīte.

Konkursā ''Bebr[a]s” varēja piedalīties ikviens skolēns, kurš vēlas pārbaudīt savu prāta asumu un loģisko domāšanu matemātikā un informātikā. Šogad konkursā piedalījās skolēni no 349 Latvijas skolām. Vairums no konkursa dalībniekiem pārstāv tieši Latvijas reģionu skolas – 78% no skolām, kas piedalījās konkursa 1. kārtā, bija skolas ārpus Rīgas. Visvairāk dalībnieku bija no Vidzemes reģiona skolām – 25%, tām sekoja Rīgas reģiona skolas – 22%, Zemgale – 19%, Kurzeme – 18% un Latgale – 16%.

Sākam!

Šī gada 25.janvārī  Valmieras sākumskolas 4.klašu skolēni, pieredzējušu instruktoru vadībā, uzsāka slidošanas apmācības stundas Valmieras Olimpiskā Centra ledus hallē.

        


Slidošana mums palīdzēs uzturēt labu fizisko formu, bet arī ļaus jautri pavadīt laiku kopā ar klases biedriem.  Slidošana norūdīs un spēcinās mūsu  organismu, attīstīs muskuļus (galvenokārt kāju muskuļus), uzlabos elpošanas un asinsrites orgānu darbību, kustību koordināciju un mācīs saglabāt līdzsvaru.

       Līdz marta mēneša noslēgumam skolēni atbilstoši savām prasmēm un priekšzināšanām (daudziem tādas jau ir), fiziskām spējām un veselībai mācīsies un pilnveidos slidošanas prasmes daudzveidīgos vingrinājumos,.

Viens no svarīgākajiem priekšnosacījumiem slidošanā ir pareiza slidu zābaku aizsiešana. Te vēl liels darbiņš priekšā, jo ģērbtuvēs ļoti bieži dzirdam uzsaucienus pēc palīdzības atsiet mezglus, sasiet ciešāk, novilkt slidas. Un kur tad vēl ķivere. Kā ar to vēl rīkoties?Tad  vēl jāsaprot, kāds apģērbs slidošanai īsti piemērots būs.  Bet skolēniem palīdzību neatsaka pavadošās skolotājas Ingūna un Diāna!

Iepazīstam ar slidošanu saistītus jēdzienus: borts, slidas šķautne, asmens, taisnas līnijas princips, slidojums, bremzēšana.

Pirmajās stundās mēs mācāmies droši krist un piecelties, kārtīgi iesildīties gan uz vietas, gan tikt pāri laukumam.

Lūk arī foto, video ar nelielu ieskatu no mūsu darbošanās!

Sk. Signe

Neliels atskats uz deju nometni...Liels paldies vecākiem par uzticēšanos❤, bērniem par darbošanos🎉 un skolotājām par idejām un to  īstenošanu! ✨️

skolas formas

Ir sācies jaunais mācību semestris. Uzmirdzi tajā ar skaisto skolas formu no Latvijas ražotāja HEBE, kur apģērbā ir 95% kokvilna un 5% elastāns. Šobrīd pieejams viss plašais skolas formu klāsts, aplūkot un pasūtīt var HEBE mājaslapā.

Pasūtīšanu var veikt: ŠEIT

Joprojām darbojas arī formu maiņas punkts, kurā vari atstāt informāciju par  skolēnu formām, kas vairs nav nepieciešamas vai neder, bet vēlies pārdot tālāk citiem par zemāku vai līdzvērtīgu cenu vai atdot bezmaksas.

FORMU MAIŅAS PUNKTS

Foto: Uģis Brālēns

20.janvāris - Barikāžu aizstāvju atceres diena

Pirms 32 gadiem katrā ģimenē, katrā Latvijas cilvēkā bija satraukums, cīņas gars un nelokāma ticība uzvarai par brīvu valsti.

Tagad varam dzīvot neatkarīgā Latvijā, ar savu valodu un ļaudīm, bet ar pārliecību un ticību, ka nekas brīvību nespēs iedragāt.

Dari savu darbu no sirds! Esi Latvijas goda cilvēks, kurš domā un veido Latviju aizvien labāku! ❤️

Balva par apzinīgu un kvalitatīvu mācību darbu

"Rakstītprieks" laureāti

Izaugsmes balva




2022./2023. m.g. 1. semestra izskaņā skolas Svinību zālē tika pulcināti 4.-6. klašu skolēni, lai pateiktu paldies tiem skolēniem, kuri šo mācību semestri pabeiguši iegūstot balvu "Par apzinīgu un kvalitatīvu mācību darbu" un "Izaugsmes balvu". Tāpat tika sveikti konkursa "Rakstītprieks" laureāti. 

Liels paldies skolēniem par darbu, viņu vecākiem par atbalstu un skolotājiem, kuri iedrošina un ieinteresē meklēt un uzzināt vairāk!

Ziema_2022_Doc